• Anonym (Gittan)

Olika

Jag och min partner har olika sexlust. Vi har varit ihop i 2 år och har sex i snitt kanske 4-5 gånger i veckan. Ändå verkar min partner inte nöjd.
    Jag funderar på om detta kommer hålla i längden. Jag har börjat känna mig pressad och ställt upp ibland fast jag egentligen inte velat, vilket gör att sexet inte är så givande då och skapar en ovilja och olust då jag inte hinner bli sugen mellan gångerna. 
    Verkar vara ett vanligt problem detta. Hur har ni gjort? Känns ju som den som har mer lust får finna sig bara. Vi har ju absolut inte lite sex. 

• Svar på tråden Olika
  • Anonym (Kvinna 50.)

Sätt er ner och prata  och så får din partner avgöra om hen kan tänka sig ett liv med mindre sex än hen egentligen vill ha utan att tjata eller vara missnöjd . Det bästa är ju att du som har mindre lust tar initiativen så du slipper känna dig pressad.

• Anonym (Gittan)
    Anonym (Kvinna 50.) skrev 2026-01-18 09:04:34 följande:

Sätt er ner och prata  och så får din partner avgöra om hen kan tänka sig ett liv med mindre sex än hen egentligen vill ha utan att tjata eller vara missnöjd . Det bästa är ju att du som har mindre lust tar initiativen så du slipper känna dig pressad.

Ja men det verkar ju så. Jag vet iaf att jag inte kommer kunna upprätthålla sex på daglig basis. Har levt i en sådan relation förut och mådde dåligt av pressen. Börjar känna lite samma nu. Även om det inte tjatas är det regelbundet kommentarer gällande ämnet. 
Svar på tråden Olika