• Anonym (Krakelspektakel)

Gillar unga tjejer äldre killar?

Jag är en man 30+ som har svårt för att attraheras av tjejer i min egen ålder. Jag kan helt enkelt inte rå för det. Jag är sådan precis som att vissa dras till äldre och andra till samma kön och allt sånt.

Finns det någon chans att en man i 35 års åldern kan hitta en tjej på 18-20 år?  Jag ser yngre ut än min ålder på ID-kortet kan tilläggas. Hur tror ni dom skulle reagera om man flirtade med dom på stan eller krogen? Ni som är äldre kan ju berätta hur ni hade reagerat när ni var i den åldern.

• Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?
  • Anonym (Sofia)

Jag tror att jag hade undrat vad det var för äckel eller inte fattat vad "gubben" var ute efter.
    Om någon av mina manliga kollegor i 30-35-årsåldern hade sagt att han var intresserad av 18-åringar hade jag trott att han skojade, eller var knäpp.
    Om min 20-åriga dotter hade berättat att en 35-åring hade stött på henne hade jag inte gillat det...

• Anonym (A)

Tveksamt, kanske nån enstaka möjligtvis.

• Anonym (Malin)

Ingen större chans men den ökar avsevärt om du är en kändis och har ett antal miljoner på kontot. Så satsa på det och försök igen sen!

• Anonym (vanir)

Om du kan sträcka dig till 25 har du större chans.

Undvik att ragga på tjejer om ser ut att vara under 20. Generellt är det INTE uppskattat om du själv är över 30. Det spelar ingen roll om du ser yngre ut än du är, förmodligen ser du inte ut att vara under 25. En 20-årig tjej brukar inte heller ha så mycket gemensamt med en 35-årig man.

Du måste inte leta efter någon i din egen ålder. Men ju större åldersskillnad, desto mindre sannolikt att du hittar någon som är intresserad eller att det klickar.

• Surkräm

Paul Walker dejtade ju en tjej som var 16 när han var 30. Förvisso jävligt snygg, rik och känd Skrattande

• Anonym (Why?)

Varför vill du ha någon som knappt gått ut ur gymnasiet? Är det för att de som är äldre ser igenom dig? Att du vill ha någon du kan "forma"? Där konsekvenstänket inte är utvecklat ännu. Eller handlar det enkom om det fysiska med unga, smala kroppar och du struntar i vad som finns mellan öronen? 

Nej, när jag var i den åldern uppskattade jag inte killar över 25. 

• Anonym (vanir)

Många tjejer gillar äldre killar, men då snackar vi något äldre. Kanske några år äldre. Sällan mycket äldre.

Det är också stor skillnad på att vara 20 och 25. En 20-åring har nyss varit tonåring, precis blivit vuxen, saknar ofta livserfarenhet. En 25-åring har varit vuxen ett tag. Då är det större chans att passa ihop med en partner som är 30+.

Men de flesta kvinnor, oavsett ålder, vill inte ha mycket äldre män. Undantaget är vissa med daddy issues eller om man skulle råka falla för någon mycket äldre. Men då gäller det ju den personen, inte äldre generellt.

• Anonym (vanir)
    Surkräm skrev 2026-01-19 20:14:39 följande:

Paul Walker dejtade ju en tjej som var 16 när han var 30. Förvisso jävligt snygg, rik och känd Skrattande

De flesta män har inte det som krävs för att attrahera mycket yngre, snygga brudar. Vare vig brudarna är 16, 20 eller 25.
Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?