• Anonym (Nyfiken)

Märker du om någon....

Spanar in din partner när ni är på stan/ute bland folk? 
    Blir du svartsjuk om någon spanar in din partner? Eller du kanske blir stolt? 
    Berättar du för din partner att någon har spanat in h-n? 

• Svar på tråden Märker du om någon....
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Nyfiken) skrev 2026-01-22 16:09:34 följande:
    Märker du om någon....

Spanar in din partner när ni är på stan/ute bland folk? 
    Blir du svartsjuk om någon spanar in din partner? Eller du kanske blir stolt? 
    Berättar du för din partner att någon har spanat in h-n? 

Ja, det kanske jag skulle märka. 
    Nja, jag blir nog mer stolt än svartsjuk. Jag är trygg i vårt förhållande.
    Ja, det kanske jag skulle göra. Då skulle hon känna sig smickrad, hoppas jag.

Men bakom dina frågor verkar det finnas en oro, kanske en svartsjuka. Kan du berätta mer?
  • Anonym (Lila syren)

Min man brukar på skoj säga att han borde följa efter mig med baseballträ och slå bort konkurrensen när jag ska ut på tjejmiddag. I realiteten ser han inte när män flirtar med mig för i 99% av fallen gör de det klart inte när han är med.

• Tecum
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-22 20:06:42 följande:

Men bakom dina frågor verkar det finnas en oro, kanske en svartsjuka. Kan du berätta mer?
    Samma här!
  • Anonym (Nyfiken)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-22 20:06:42 följande:

Jag har inte märkt när vi vart ute att min någon har spanat in min partner, däremot har min partner gjort iakttagelsen och berättat det för mig...sist la jag inte märke till det själv...men för några veckor sen märkte jag det själv och min partner berättade det för mig. Jag blev smickrad båda gångerna, men funderar också på varför min partner berättat det för mig?
    Min partner sa det inte på ett svartsjukt sätt och har aldrig tidigare visat svartsjuka, men vi har haft en kris rätt nyss som vi tagit oss igenom. 
  • Anonym (R)

Ser många män som tittar på min frus runda bak. Blir mest road av det. Vad min fru tycker varierar .

• Anonym (?)

Fluktar inte på andra, har hänt en gång för länge sedan då jag och min kvinna hamnade bakom en tjej med den sexigaste röv jag sett. Gick inte att undvika.
    Då sa min tjej - Jag vet vad du tittar på och jag tyckte också om det!!
    Däremot kände jag mig helt borta när ett ex påpekade att någon tjej glott på mig  "som att efterrätten kommit in", haha Jag fattade ingenting men hon hade tydligen scannat, haha
    Om killar glor på min kvinna så känner jag mig trygg tills motsatsen är bevisad.
    Har varit i förhållande med svartsjuka och vill aldrig hamna där igen.

• Anonym (Jenny)

Det är något jag lekt med när jag var i förhållanden. Självklar är det kul att vara tillsammans med en kulle/man som andra lägger mörke till och när jag var i förhållanden så var det underbart att bli uppvaktad av killar/män och samtidigt viska i partnerns öra att i natt är det du och jag som sover i samma säng.

• Anonym (?)

Ok, men då spelar du ju, eller hur?
    Nu handlade ju det om huruvida du eller din partner lägger märke till det.
    Inte ur du väljer att utnyttja det.

• Anonym (Yea)

Nej, inget jag noterar och även om jag gjorde det så skulle jag inte tala om detta för en partner. Uppblåsta egon vill jag undvika att skapa. 

• Smecker

Inget jag lägger märke till, helt ärligt, och inget jag skulle bry mig om ifall jag mot all förmodan la märke till det.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • viktorjohan

Det händer nästan varje gång vi är på stan. Jag brukar gå en bit bakom min fru då det är för trångt att gå i bredd. På Drottninggatan tex. Då ser jag ofta att män tittar efter henne. Ibland vänder de sig om efter henne också. Jag berättar oftast för henne att hon blivit inspanad. Hon brukar bara rycka på axlarna. Själv känner jag bara lite stolthet.

• Anonym (Bea)
    Anonym (Jenny) skrev 2026-01-22 23:28:19 följande:

Det är något jag lekt med när jag var i förhållanden. Självklar är det kul att vara tillsammans med en kulle/man som andra lägger mörke till och när jag var i förhållanden så var det underbart att bli uppvaktad av killar/män och samtidigt viska i partnerns öra att i natt är det du och jag som sover i samma säng.

Slampigt
  • Anonym (Killesomvillhafleta)

Är det en tjej som har span på min brud, då säger jag bara till min tjej att j"ag vill att du får henne att vilja hänga med dig hem" 

Är det en kille som jag ser som klär av min tjej med blicken. Då går jag dit, säger att jag är pojkvännen och jag vill inte att du glor på henne om det inte finns en flickvän till honom. För då kan ni kanske hänga med

• Anonym (Malin)

Min man märker inte när kvinnor spanar in honom och jag berättar inget, för säkerhets skull. Elakt av mig kanske men jag ser i gengäld till att vara en bra hustru både i och utanför sängenGlad

Svar på tråden Märker du om någon....