• Anonym (orolig)

Min son mobbas

Hej min son 15år lägger frekvent ut videos på tiktok där han dansar roliga tiktokdanser jag ser inga problem med det. Problemet är komentarerna där de skrivs mycket elaka saker och saker som jag inte förstår. Det är några komentarer som jag ser ofta så som dagestan 2-3 år vilket jag inte förstår. jag har inte pratat med honom om detta ännu tack i förväg

• Svar på tråden Min son mobbas
  • Anonym (Hm)

Det är ett slang från en meme som syftar på att man tycker han dansar konstigt eller överdrivet och borde skickas till Dagestan i 2-3 år. Det är en plats i Ryssland med mycket kampsport och disciplin och man menar då på att personen, i det här fallet din son, ska skickas dit för att tuffas till, kan man säga. 

När man lägger ut sig själv på internet ger man utrymme för både positiv och negativ feedback. Det vet de allra flesta to åringar idag. Det gör det såklart inte lättare att ta emot eller hantera för dig som förälder, men är tyvärr den dystra sanningen. Hur upplever din son det här? Tar han illa vid sig eller borstar han av det?

• Anonym (Hm)

Såg nu att du skrev att du inte pratat med sonen. Kanske dags att bara ställa frågan hur han upplever kommentarer som är hårda? Han är ju inte blind eller ovetandes om att de är där. 

Svar på tråden Min son mobbas