• Lilja84

Blöder i rumpan

Min dotter har så nu .. hon har diaré och kräks hela tiden .. (vi byter alltså 10-15 blöjor om dagen just nu , vanligtvis 4-5 stycken)  .. jag tror det fräter när det blir så ofta och när det är diaré .. hon har inte röd rumpa annars nämligen.

• Lilja84

Ett ex : du bränner dig på tummen och får en blåsa(den går inte sönder) du sköljer med kallt vatten .. sen 15 minuter senare bränner du dig på exakt samma ställe .. och du lyckas göra det 10 gånger på rad under 1 dag .. jag kan lova dig att din tumme inte mår bra oavsett hur mycket kallvatten du häller på tummen efter en sån behandling ..

• Lilja84

Men  om det inte är rött är det INTE bra att smörja , det sabbar hudens egna "smörjning" ..
    Det är samma sak för huden i övrigt .. smörjer man för mycket så kan inte huden återfukta sig själv utan litar på att man alltid smöjer med lotion , det blir även problem vid bad/dusch ... man torkar ut mycket lättare och så måste man smörja och då sitter man där.. 

• Lilja84

nej nej , men att använda det hela tiden är inte bra om man har frisk hud från början ,det är det jag menar .. så klar mans ska smörja om man har torra partier , men sluta när huden är normal igen .. och sen såklart hålla kolla så när man märker att det börjar blir torrt igen .. hoppas ni förstår så här mitt i natten ..

Svar på tråden Blöder i rumpan