Blöder i rumpan
När det är så pass att det blöder och vätskar tycker jag att den enda som hjälper är talk...och att lufta massor!
När det är så pass att det blöder och vätskar tycker jag att den enda som hjälper är talk...och att lufta massor!
Håller med att inotyol eller zinksalva är bättre om man vill använda just salva...
En annan grej man kan göra för att få husen riktigt torr innan man har på salva/puder eller vad man nu väljer är att blåsa med kall luft från hårfönen. Då torkar det jättebra samtidigt som det ger barnet skön lindring en stund. Min dotter drar alltid en lättnadens suck om hon har ont i rumpan och jag tar fram hårfönen.
Och angående inlägg som säger att du inte har förebyggt problemet på rätt sätt....ignorera! Har en tjej som har haft diarré ett antal ggr sista tiden dels pga penicillinkurer och nu sist pga 5 dgrs maginfluensa, och jag vet att det inte går att hindra trasig rumpa när det är så illa!
Det enda man kan göra är att lindra och försöka få det att läka fortare.
Kan tillägga att det var nu sista ggn jag fick tipset att skippa salva och använda talk i stället, och desperat som jag var provade jag. Enligt min uppfattning så läkte det bra mkt fortare den ggn.