• Godochglad

Relationsproblem

Det är såklart inte vettigt att flytta ihop med någon som inte vill.
    Det är inte heller vettigt låta bli att flytta ihop om man tänker sig att man ska ha barn så småningom.
    Så tanken slår mig att det kanske är det han inte vill?
    Innan du tar beslut tycker jag att ni behöver hitta tid att prata om hur ni vill ha det på sikt. Inte utifrån om du ska flytta nu och ta jobbet, utan utifrån hur ni vill att saker ska bli. Fråga hur hans drömscenario ser ut. Hur ser hans liv ut om tre år? Vill han byta jobb? Skaffa hund? Ha ny bil? Låt honom prata. Fiska fram sanningen om hur han ser på sitt liv. Finns någon plats för dig där? Om han inte själv, utan att du frågar, tar upp att han ser framför sig att ni bor ihop om ett par år (och självmant tar upp barnfrågan om du är över 30) så har jag svårt att se att han är rätt för dig som faktiskt vill ha barn. Om inte tycker jag att du ska leta efter ett jobb du trivs med i den stad där du bor (eller skulle vilja bo). Hitta någon som vill samma som du. 

Det kanske låter hårt men efter vad du skriver så låter han inte som en jättesnäll partner. Och barn ska man skaffa med någon som är jättesnäll, för pappor bör vara det (mammor också såklart).

Svar på tråden Relationsproblem