• Anonym (Lycklig)

BF oktober 2026 💕

Hej! Startar en tråd för oss med BF i oktober 2026. Skriv gärna en kort presentation av dig själv. Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord kopplat till våra graviditeter. Kom ihåg att vara snälla mot varandra! Man vet aldrig vad någon bär på i sin ryggsäck. ❤️

Jag är 35+ och väntar mitt tredje barn, BF någon gång under första veckan i oktober. Har ett barn i livet och ett i himlen. Känner mig så lyckligt lottad att få uppleva en till graviditet! Pga tidigare erfarenheter så kommer vi att vänta med att gå ut öppet om den här graviditeten till omkring vecka 20. Därför pratar jag hemskt gärna med andra här på Familjeliv för att få ventilera alla tankar och känslor som man bär på. ❤️

• Svar på tråden BF oktober 2026 💕
  • Anonym (Lycklig)
    Mangosmoothien skrev 2026-02-06 18:19:11 följande:

Jag är mer kissenödig än innan samt som jag skrev ovan att det drar och spänner lite i magen. Tror att jag blir mindre hungrig än tidigare för jag är en person som äter mellis mellan alla måltider och idag har jag missat det helt😅 

Graviditetssymptom kan verkligen variera så mycket, här är det tvärtom, mycket hungrigare och MÅSTE äta mellanmål för annars dör jag 😂

Det var samma förra året när jag var gravid, minns att jag var så galet hungrig i början. Som ett bottenlöst hål. Och trött. Så oändligt trött både nu och då, noll motivation till att göra något och skulle helst bara gå i ide🥱😂

Men har än så länge inte känt av något direkt illamående *peppar peppar*. Skulle vara SÅ glad och tacksam om jag slapp det! Min barnmorska sa att den ena graviditeten inte behöver vara den andra lik, så om jag inte börjar må illa den här gången så är det normalt. Kändes skönt att hon sa det, för man går ju och oroar sig för varenda liten grej ❤️
  • Mangosmoothien
    Anonym (Lycklig) skrev 2026-02-07 08:04:18 följande:
    Graviditetssymptom kan verkligen variera så mycket, här är det tvärtom, mycket hungrigare och MÅSTE äta mellanmål för annars dör jag 😂

Det var samma förra året när jag var gravid, minns att jag var så galet hungrig i början. Som ett bottenlöst hål. Och trött. Så oändligt trött både nu och då, noll motivation till att göra något och skulle helst bara gå i ide🥱😂

Men har än så länge inte känt av något direkt illamående *peppar peppar*. Skulle vara SÅ glad och tacksam om jag slapp det! Min barnmorska sa att den ena graviditeten inte behöver vara den andra lik, så om jag inte börjar må illa den här gången så är det normalt. Kändes skönt att hon sa det, för man går ju och oroar sig för varenda liten grej ❤️
    Ja så olika det är😂
    tröttheten känner jag igen, somnat i soffan två kvällar i rad, senast jag gjorde det var förra graviditeten😅
  • Anonym (helden)

Hej, hakar på tråden här! 

plussade för några dagar sedan, inga barn sen tidigare. Hade ett ma i juni och två väldigt tidiga mf under hösten så vågar knappt tro  att det ska gå vägen den här gången? fick dock 3+ idag på clearblue vilket jag aldrig fått tidigare så nu börjar hoppet växa trots att jag försöker ignorera allt för att slippa bli så besviken igen..  

• Soldat33

Hej! 

Hoppar också in här 👋 gravid v.6 (5+5). enligt sjukvården kunde ev. inte min man få barn, detta var något vi vetat länge och vi båda hade accepterat ett barnlöst liv ❤️.
    Inför 2026 hade min man ett nyårslöfte - sluta snusa! La inte så mycket fokus på det, förrän 26 januari då jag inte fått mens på en vecka och tog ett test bara för att kunna säga ?jag har tagit ett test och det är negativt?, när jag planerade att ringa sjukvården dagen efter. testet var positivt och vi var helt i chock!? Nu väntar vi spänt för att se ifall detta faktiskt kan bli av då vi, som sagt, inte ens ?kunde? bli gravida! Väldigt blandade känslor i kroppen, först sa vi ?nu vet vi att det går, hur än denna graviditeten går?, men nu är jag helt besatt av det lilla embryot i magen och drömmer mardrömmar om missfall osv? men ska försöka njuta lite av känslan att detta faktiskt gick 🥹❤️

har chat-GPT:at ALLT och nu när jag hittade denna tråden där det verkar som att det är väldigt många som genomgått mkt jobbigt innan denna graviditeten kändes det skönt att hitta riktiga personer att prata med!

• Anonym (Hoppfulll)

jag fick 3+ veckor på clearblue veckotest i tisdags, bestämde mig för att sluta testa och bara lita på att jag är gravid tills motsatsen bevisas. Tyvärr hittade jag ett till test hemma idag och nu visade det 2-3 veckor. jag tar det som ett tecken på att förbereda mig på besvikelse, å andra sidan hoppas jag att det är ?hook effect?. håller alla tummar för er andra ❤️❤️förlåt om jag oroar någon annan. Jag önskar att jag inte tagit det där testet.. ta hand om er! 

• Anonym (Glad)

Hoppfull: känner igen mig i det du skriver och förstår din oro då jag sitter på en sådan känsla själv. Det testet visar behöver inte vara verkligheten och kan bero på så många olika faktorer - och det säger jag absolut inte för att släta över det du känner ❤️ När ska du på ditt första besök hos barnmorska? Nu vet jag ju inte hur inskrivningssamtal etc ser ut i Sverige, men det är ändå skönt med en första läkarkontakt så man kan få ställa lite frågor och få prata av sig med en expert ❤️

I mitt fall har jag (läs: försökt) bestämma mig för att lita till processen och släppa den ?kontroll? jag vill ha över en situation jag inte alls kan kontrollera. Det är ju lättare sagt än gjort, minst sagt. Jag har tex tempat några dagar extra (helt meningslöst har jag ju förstått då det mest skapar oro) och såklart också blivit orolig över en kurva som har stuckit både hit och dit.. Jag har jämfört och jämfört och jämfört med andras kurvor. Bestämde mig tillslut för att kasta mig ut i det läskiga och släppa kontrollen så la klockan åt sidan för några dagar sedan. Det var riktigt jobbigt då den varit min personliga snuttefilt och guide sedan MA. Men när jag väl gjorde det så var det så himla skönt. Ska till min läkare om några dagar.

• Anonym (Hoppfulll)
    Anonym (Glad) skrev 2026-02-08 21:54:09 följande:

Hoppfull: känner igen mig i det du skriver och förstår din oro då jag sitter på en sådan känsla själv. Det testet visar behöver inte vara verkligheten och kan bero på så många olika faktorer - och det säger jag absolut inte för att släta över det du känner ❤️ När ska du på ditt första besök hos barnmorska? Nu vet jag ju inte hur inskrivningssamtal etc ser ut i Sverige, men det är ändå skönt med en första läkarkontakt så man kan få ställa lite frågor och få prata av sig med en expert ❤️

I mitt fall har jag (läs: försökt) bestämma mig för att lita till processen och släppa den ?kontroll? jag vill ha över en situation jag inte alls kan kontrollera. Det är ju lättare sagt än gjort, minst sagt. Jag har tex tempat några dagar extra (helt meningslöst har jag ju förstått då det mest skapar oro) och såklart också blivit orolig över en kurva som har stuckit både hit och dit.. Jag har jämfört och jämfört och jämfört med andras kurvor. Bestämde mig tillslut för att kasta mig ut i det läskiga och släppa kontrollen så la klockan åt sidan för några dagar sedan. Det var riktigt jobbigt då den varit min personliga snuttefilt och guide sedan MA. Men när jag väl gjorde det så var det så himla skönt. Ska till min läkare om några dagar.

Tack för att du förstår ❤️ har inskrivning hos BM först om två veckor. Att skaffa barn/försöka skaffa barn är verkligen en träning i kontrollförlust, håller tummarna för att tiden till ditt läkarbesök går undan!
  • Mangosmoothien

Hur går det för dig Hoppfull?
    själv har jag blivit vrålförkyld med feberfrossa så kämpar bara med att ta mig igenom dagar och nätter just nu. Vill minnas att jag blev det tidigt förra gången också? har digital inskrivning på torsdag iaf hoppas jag är tillräckligt bra för att prata då, just nu har jag ingen röst och superont i halsen hela tiden?

• Anonym (Hoppfulll)
    Mangosmoothien skrev 2026-02-10 14:18:48 följande:

Hur går det för dig Hoppfull?
    själv har jag blivit vrålförkyld med feberfrossa så kämpar bara med att ta mig igenom dagar och nätter just nu. Vill minnas att jag blev det tidigt förra gången också? har digital inskrivning på torsdag iaf hoppas jag är tillräckligt bra för att prata då, just nu har jag ingen röst och superont i halsen hela tiden?

Köpte på mig ett gäng tester igår efter jobbet, clearblue var tillbaka på 3+ och på de röda från rfsu var strecken  lika starka. Så jag är lite lugnare nu och tillbaks på känslan att det får bli som det blir! jag borde vara ca i vecka 6+1 nu, och positiva test är inte en garanti för att allt kommer gå vägen. Så nu lägger jag ner testerna en gång för alla!
  • Mangosmoothien

Skönt att höra att testen är tillbaka hoppfull.
    Hur mår ni andra? Kul att vi är ett litet gäng nu 😊
    Här har illamåendet börjat komma?

Svar på tråden BF oktober 2026 💕