• Anonym (Ljushuvud)

Spel på middagsdate

Har hittills haft en telefon-date sedan en aktivitet (shuffleboard) som ledde till att vi gick vidare och åt middag. Hon sa redan på restaurangen att hon vill träffa mej igen så nån dag senare föreslog jag en hemma-date där jag lagar middag, som hon tackat ja till. Funderade på om även denna date borde inledas med ett spel så nu har jag fixat ett sånt med ljusstavar som släcks. Alltså samma som nattduellen i Mästarnas Mästare. Antar att de flesta vet hur spelet funkar. Googla Ljusduellen annars.  

Nu funderar jag på om man kan göra nån twist på spelets upplägg för att göra det mer spännande just på en date.

Exempel: Man skulle kunna ha 5 högar med lappar med frågor typ sådana man ställer för att lära känna en person. Om stav nr 4 släcks och person A är snabbast att ta staven så tar A en lapp från hög nr 4 och ställer frågan till B, o.s.v. Skulle även kunna vara instruktioner t.ex. att man ska titta sin date i ögonen en minut under tystnad. 

Kan ni ge förslag på frågor eller uppmaningar som kan stå på lapparna??

Eller har ni helt andra idéer på upplägg för ljusduell-spel på en date ??
  • Svar på tråden Spel på middagsdate
  • Anonym (Hmm)

Förstår tanken men ... låter krystat på första hemma dejten kan tyckas.
    Första gången min särbo var hemma hos mig förstod jag ju att hon kanske inte kände sig helt bekväm till en början, 
    Jag lagade mat och hon satt vid köksbordet och vi pratade om precis allt under tiden.
    Till slut tackade hon ja till ett glas vin och då förstod jag att hon kände sig trygg och inte skulle behöva slänga sig i bilen och fly hem, hahaha
    Det var vår tredje dejt och redan på den andra i hennes stuga såg hon till att vi hade sex så det var liksom redan avklarat.
    Fick veta senare att hon hade haft ett "safety-nummer" till en kompis - som hon messade att allt var ok.
    11 år senare och allt funkar fortfarande!
    Lycka till!

• Anonym (M)

Nej, säger jag. Stirra någon i ögonen, det är creepy. Hellre att ni lagar mat ihop. 

• Anonym (Ljushuvud)
    Anonym (M) skrev 2026-02-05 17:16:29 följande:

Nej, säger jag. Stirra någon i ögonen, det är creepy. Hellre att ni lagar mat ihop. 

Irl-dejten varade 5h så vi har hunnit se varandra i ögonen en hel del. Om någon part varit obekväm med det så hade det nog inte blivit hemmadate vid nästa tillfälle.  Kanske ingen mer date alls.
  • Anonym (t)
    Anonym (Ljushuvud) skrev 2026-02-05 22:54:28 följande:
    Irl-dejten varade 5h så vi har hunnit se varandra i ögonen en hel del. Om någon part varit obekväm med det så hade det nog inte blivit hemmadate vid nästa tillfälle.  Kanske ingen mer date alls.

Är du seriös? 
    Att titta varandra i ögonen under en dejt är något annat än dessa fåniga utmaningar. Spela ett helt vanligt spel så kommer ögonkontakten vara mer normal och strunta i liknande fejkspel. Egna regler till spel får komma senare om det blir ett förhållande. 

• Anonym (Ljushuvud)
    Anonym (t) skrev 2026-02-05 23:17:13 följande:

Är du seriös? 
    Att titta varandra i ögonen under en dejt är något annat än dessa fåniga utmaningar. Spela ett helt vanligt spel så kommer ögonkontakten vara mer normal och strunta i liknande fejkspel. Egna regler till spel får komma senare om det blir ett förhållande. 

Ja jag är seriös 
Svar på tråden Spel på middagsdate