Anonym (Aa) skrev 2026-02-07 18:54:02 följande:
FORTSÄTTNING! Blev fel i publiceringe?
Men hon totalt ignorerar mig när jag frågat om hon vill spela in en videohälsning, kanske vara med på länk istället för att vara där.
Det enda jag får är att vi är hemska som inte avbryter vårt bröllop, vilket blir väldigt konstigt då vi bestämde detta 1 månad innan hon blev gravid. Finns bara ett datum som fungerar annars måste vi vänta ett helt år och min fästmans mamma är väldigt svårt sjuk så det vill vi inte med tanke på att hon kanske inte lever då.
Väldigt knepigt situation, Tänker är det någon av er som har ideér på hur man kan lösa detta på bästa sätt?
Och tycker ni vi är hemska som inte vill flytta vårt datum ett år?
Ni kan ju såklart inte ställa in alla era viktiga livshändelser för din syster skull. Ni lever ert liv, hon lever sitt.
Men sluta tjata på henne om hennes medverkan på olika sätt, bara fortsätt planeringen för bröllopet och låt henne planera för sitt liv. Vill och kan hon komma så gör hon väl det, annars inte. Blir ni osams över detta så är det så, du har inte gjort nåt fel.
Om hon tjatar på er att byta datum så svara du bara lugnt och sansat att det går inte, det kommer ni inte att göra.