Utan råd och skriker efter närhet.
Min fru och jag har varit ihop i 20 år ca och vi har barn ihop. Vår nivå på sexlust, sexuella drift, närhet och spontanitet har alltid varit på olika nivåer. Men vi har alltid haft respekten för varandra att göra saker i vår egen takt och separata villkor. Har aldrig varit otrogen. Vet alla miljoner experter här har åsikter redan nu och ärligt talat och jag inte än sett en nykter åsikt på detta forum med människor med liknande problem... så vi stoppar åsiktståget redan nu.. men.. Vill bara ha någon som kan ge sin syn.. som lever likadant.. känner igen sig i de som kommer nu.. Min fru är verkligen min bästa kompis, världens bästa mamma.. den som alltid finns där i alla lägen. Hon förstår mig fullt ut.. Men sen är de just en grej.. Hon har alltid ha lätt för att ta varandra för givet.. glömma egentid . närheten.. och spontanitet i vårt förhållande.. med den enkla anledningen att de aldrig varit så viktigt för henne. Men sen har vi haft våra sunda samtal hur den typen av sätt i ett förhållande skadar och skapar distans i ett förhållande.. ja och sen har vi varit på rätt fot igen. Men nu är det precis dom om de ska bi någon form av närhet förväntar och kräver hon att då ska de ske på initiativ av mig. Alla känner väl till den spontana beröringen och de känner honska komma från mig, men inte från henne sen. Blir som ger du inte mig detta kommer du inte om möjligt få någon mer närhet framöver. Känner mig fast i en rävsax. Vill inte förlora henne och de är inte ett alternativ. Samtidigt är de första gången nu jag ens tänkt tanken för oavsaknaden av närhet, smek, sex, lust och spontanitet. Så va fan gör man rent ut sagt.. känns som man lever i ett varumärke. Ni som hamnat i samma läge.. känner igen sig inte i hela men i någon punkt. Ge gärna er åsikt. Ni hobbypsykologer som bara vill klanka ner för sakens skull. Bespara mig de. Tufft som de är. Tack leverpastej!