Dubbelslag/extraslag
Hej allihopa!
Jag eftersöker någon som är kunnig på hjärtat, dvs någon som jobbar med de.
40 år och jag har under ca 1 års tid haft extraslag/dubbelslag/volter som tidvis känns oerhört obehagliga. De började kännas efter mitt kejsarsnitt när dottern va ca 2 månader, aldrig haft känningar innan.
Vid ett tillfälle va de så obehagligt många att vi åkte in akut, väl där avtog dom men 3 st VES fångades separat på EKG. Dom noterade även att jag hade lite olika tid mellan dom vanliga slagen men att de kunde ses hos smala individer. Helt ofarligt sa ST läkaren och jag åkte hem.
Remiss skickades till medicin pga min oro över att inte veta och jag fick gå med bandspelare i 2 dygn. Dessa 2 dygn va ?tyvärr? lugna i mitt tycke men den registrerade 14 st jag inte känt av själv. Dessa var tydligen SVES istället. Läkaren rådfrågade kardiolog då jag har annan kärlskada i carotis interna men bäggetvå lovade mig att dessa var ofarligt.
I min journal läser jag sedan att jag även har smala QRS komplex med generella ST sänkningar, men att de setts på tidigare EKG och att mina symtom inte ingav misstanke om syrebrist i hjärtmuskeln.
Jag skrev och frågade om just de då detta inte togs upp när jag träffade läkaren och svaret blev att de även ses hos friska människor.
Detta är ju oerhört ångestskapande när de kommer ett slag och hjärnan upptas av de, man får ju dödsångest. Så min fråga är om detta låter normalt för er som kan er sak? Jag vill ju lita på läkarna men jag har tyvärr dåliga erfarenheter av att göra de, därför söker jag fler betryggande (förhoppningsvis) analyser.
Kan dessa uppkomma från ingenstans och vara ofarliga? Kan de enbart ha med nervsystemet och stress att göra med en nyfödd? Kan dom kännas närsomhelst utan att vara farliga, alltså när man slappnar av eller när man står och gör sig iordning? Kan dom komma fler på raken och samtidigt vara nån enstaka ibland och ändå vara ofarlig? Googlar man på QRs komplex och ST sänkningar så blir man ju livrädd, kan de alltså ändå vara ofarligt trotts de som står?