• Anonym (Det här är inte en runktråd...så är det sagt!)

Sk "runktrådar"?

Jag tycker mig ofta se att en del (ofta återkommande) forumdeltagare påstår att vissa trådar är sk "runktrådar". Alltså då skapade av män för att sitta och runka till eller vad menar ni? Tror ni att en tråd (oavsett hur tillspetsad den är) med medföljande diskussion används som onaniobjekt? Att trådstartaren faktiskt sitter och runkar när han sitter och läser svaren och diskussionerna?

• Svar på tråden Sk "runktrådar"?
  • Ezmeraldah

Om TS runkar eller inte låter jag vara osagt. Men ibland är det uppenbart att TS är en man som utger sig för att vara kvinna och att syftet med tråden är att få kvinnor att dela med sig av intima detaljer. Hur TS sen hanterar eller förhåller sig till eventuella svar väljer jag att inte spekulera i. 

Vad tror du själv är syftet med att en anonym användare startar en tråd och vill veta om okända kvinnor uppskattar fotmassage av främmande män? Att han tänker öppna fotvårdssalong och endast ta emot kvinnliga kunder? Varför i så fall? Och varför vill TS aldrig svara på vad syftet med tråden är och varför han endast vill massera kvinnors fötter? 

Ezmeraldah skrev 2026-02-19 08:04:17 följande:

Om TS runkar eller inte låter jag vara osagt. Men ibland är det uppenbart att TS är en man som utger sig för att vara kvinna och att syftet med tråden är att få kvinnor att dela med sig av intima detaljer. Hur TS sen hanterar eller förhåller sig till eventuella svar väljer jag att inte spekulera i. 

Vad tror du själv är syftet med att en anonym användare startar en tråd och vill veta om okända kvinnor uppskattar fotmassage av främmande män? Att han tänker öppna fotvårdssalong och endast ta emot kvinnliga kunder? Varför i så fall? Och varför vill TS aldrig svara på vad syftet med tråden är och varför han endast vill massera kvinnors fötter? 

Ditt exempel, finns det en sådan tråd?
    Oavsett - jag vet inte. Men jag kan föreställa mig att möjligheten att få det motsatta könets ärliga och uppriktiga (?) tankar runt en speciell sexuell fråga, är kittlande. Det är intressant. Det handlar ju i relgel alltid om frågor som man aldrig skulle drömma om att ställa IRL till någon. Även om man kanske skulle vilja innerst inne. Men man gör det inte. Det passar sig inte. 
    Men på ett anonymt forum så kan man ju göra det. Sen kan man ju bara hoppas att de svar som ges är ärliga (och det kan verkligen diskuteras). 

Jag har själv en mängd saker som vore hur intressant som helst att få höra kvinnors tankar runt. En del skulle jag kunna tänka mig att fråga här - andra inte (för att jag vet att diskussionen spårar ur).

Har inte du några tankar eller frågor som du är nyfiken på att få höra mäns innersta tankar runt? Frågor som du inte skulle ställa till en manlig kollega eller vän (för att det är pinsamt eller genant) - men här är det möjligt?

Men att sen utge sig för att vara kvinna för att trigga en diskussion...tja, jag vet inte. Hur ofta sker det? Jag har nog aldrig reflekterat över att göra det för att få svar på en fråga. Ser du själv att det finns frågor där du som kvinna mer är benägen att svara på om frågan ställs från en annan "kvinna"?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Det här är inte en runktråd...så är det sagt!) skrev 2026-02-19 08:14:40 följande:
    Ditt exempel, finns det en sådan tråd?
    Nej, det finns inte en sån tråd. Det finns många. 
    Anonym (Det här är inte en runktråd...så är det sagt!) skrev 2026-02-19 08:14:40 följande:
    Men jag kan föreställa mig att möjligheten att få det motsatta könets ärliga och uppriktiga (?) tankar runt en speciell sexuell fråga, är kittlande. Det är intressant. Det handlar ju i relgel alltid om frågor som man aldrig skulle drömma om att ställa IRL till någon. Även om man kanske skulle vilja innerst inne. Men man gör det inte. Det passar sig inte. 
    Men på ett anonymt forum så kan man ju göra det. Sen kan man ju bara hoppas att de svar som ges är ärliga (och det kan verkligen diskuteras). 

Jag har själv en mängd saker som vore hur intressant som helst att få höra kvinnors tankar runt. En del skulle jag kunna tänka mig att fråga här - andra inte (för att jag vet att diskussionen spårar ur).

Har inte du några tankar eller frågor som du är nyfiken på att få höra mäns innersta tankar runt? Frågor som du inte skulle ställa till en manlig kollega eller vän (för att det är pinsamt eller genant) - men här är det möjligt?
    Jo, men om det nu inte är en runktråd så går det väl alldeles utmärkt att förklara vad trådens syfte är, om nån ifrågasätter det, eller hur? 
    Men att sen utge sig för att vara kvinna för att trigga en diskussion...tja, jag vet inte. Hur ofta sker det? Jag har nog aldrig reflekterat över att göra det för att få svar på en fråga. Ser du själv att det finns frågor där du som kvinna mer är benägen att svara på om frågan ställs från en annan "kvinna"?
    Om TS utger sig för att vara en kvinna med inkontinensbesvär som vill "prata av sig" med andra kvinnor, för att sen kontakta folk via PM och fråga om de brukar pinka på sig, om de tänder på att bajsa i stringunderbrallor eller om de vill se videklipp på när HAN har telefonsex - vad tror du då att trådens syfte är?

När "Anonym (Sandra 18)" startar en tråd på temat "brukar du få ett finger i rumpan hos gynekologen?" och ber alla som svarar om detaljerade beskrivningar och gång på gång vill att fler kvinnor ska "berätta om sina erfarenheter" (och startar en likadan tråd på Flashback)  - vad tror du att TS är ute efter? 

Sen har vi alla trådar där nån "orolig mamna" upptäckt att hennes tonårsdotter onanerar och vill ha råd - från kvinnor.

Jag skulle kunna ge dig 100 exempel (och bli tvungen att radera och anmäla lika många PM) men jag tror att jag stannar där. 
  • Anonym (Onanist)

Jag kan finna det mycket intressant, spännande och inspirerande att läsa om andras erfarenheter, tips, tankar och funderingar, problem eller vad det nu kan vara inom det sexuella. 

Runkar jag?  - ja, till porrfilm, porrbilder och sexnoveller. 
    Runkar jag till inlägg på Familjeliv? - nej

• Fjäril kär

Den uppenbara skillnaden mellan runktrådar och generell frågeställning är att runktråden trycker på specifika detaljer , man vill veta exakt förg på stringtrosan,  huruvida nån blir våt och kan se en fläck i jeansen,  hur kändes fingret när.man skickade på det etc etc..  

En generell fråga om sex är oftast totalt fri från detaljer ,  man skriver öppet som sig själv och är utformad som en torr fråga där fokus ligger på något annat.  Tex hur klimakteriet påverkar lusten eller hur man kan klä sig sexigt på en första dejt . 

Ezmeraldah skrev 2026-02-19 09:14:58 följande:
    Nej, det finns inte en sån tråd. Det finns många. 
    Men jag kan föreställa mig att möjligheten att få det motsatta könets ärliga och uppriktiga (?) tankar runt en speciell sexuell fråga, är kittlande. Det är intressant. Det handlar ju i relgel alltid om frågor som man aldrig skulle drömma om att ställa IRL till någon. Även om man kanske skulle vilja innerst inne. Men man gör det inte. Det passar sig inte. 

Jo, men om det nu inte är en runktråd så går det väl alldeles utmärkt att förklara vad trådens syfte är, om nån ifrågasätter det, eller hur? Om TS utger sig för att vara en kvinna med inkontinensbesvär som vill "prata av sig" med andra kvinnor, för att sen kontakta folk via PM och fråga om de brukar pinka på sig, om de tänder på att bajsa i stringunderbrallor eller om de vill se videklipp på när HAN har telefonsex - vad tror du då att trådens syfte är?

När "Anonym (Sandra 18)" startar en tråd på temat "brukar du få ett finger i rumpan hos gynekologen?" och ber alla som svarar om detaljerade beskrivningar och gång på gång vill att fler kvinnor ska "berätta om sina erfarenheter" (och startar en likadan tråd på Flashback)  - vad tror du att TS är ute efter? 

Sen har vi alla trådar där nån "orolig mamna" upptäckt att hennes tonårsdotter onanerar och vill ha råd - från kvinnor.

Jag skulle kunna ge dig 100 exempel (och bli tvungen att radera och anmäla lika många PM) men jag tror att jag stannar där. 
    Ok - jag fattar. Och häpnar. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Det här är inte en runktråd...så är det sagt!) skrev 2026-02-19 10:28:58 följande:
    Ok - jag fattar. Och häpnar. 
    Alltså inte för att jag vill runka eller så, men får man fråga vad det är du häpnar över? Obs! Genuin undran om hur män tänker innerst inne. 
  • Anonym (T)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-19 17:15:01 följande:
    Alltså inte för att jag vill runka eller så, men får man fråga vad det är du häpnar över? Obs! Genuin undran om hur män tänker innerst inne. 
    Det är väl egentligen inte så konstigt att vettiga män inte förstår hur andra heteromän faktiskt kan bete sig? De beter sig ju inte så själva..
  • Anonym (Mona-Lisas leende)
    Anonym (T) skrev 2026-02-19 18:27:26 följande:
    Det är väl egentligen inte så konstigt att vettiga män inte förstår hur andra heteromän faktiskt kan bete sig? De beter sig ju inte så själva..
    Alltså nä....en "vettig man" är bara en man du inte känner tillräckligt väl.

Antal män jag känner som inte har några rätt sjuka/avvikande fantasier= noll.

Måste ha bondagesex, vill bli tagen med dildo och pissad på, vill bli uppäten av en jättekvinna, latex, vill kolla på kvinnor som sitter i mat, feeder, drömmer om att överfalla och våldta en kvinna i en mörk gränd, skofetischist, vill ha en japansk skolflicka...

Att de sen inte berättar det för kvinnor som klär sig i småblommiga tunikor och är styrda av evolutionen att mest vilja ha en bebis är en annan sak.
  • Anonym (L)
    Anonym (Mona-Lisas leende) skrev 2026-02-19 20:35:17 följande:
    Alltså nä....en "vettig man" är bara en man du inte känner tillräckligt väl.

Antal män jag känner som inte har några rätt sjuka/avvikande fantasier= noll.

Måste ha bondagesex, vill bli tagen med dildo och pissad på, vill bli uppäten av en jättekvinna, latex, vill kolla på kvinnor som sitter i mat, feeder, drömmer om att överfalla och våldta en kvinna i en mörk gränd, skofetischist, vill ha en japansk skolflicka...

Att de sen inte berättar det för kvinnor som klär sig i småblommiga tunikor och är styrda av evolutionen att mest vilja ha en bebis är en annan sak.
    Dina personliga erfarenheter säger väldigt lite om hur män är i allmänhet.
Svar på tråden Sk "runktrådar"?