Dags för S+SD regering?
Jag har röstat SD sedan 2006. Såklart på grund av invandringen. Jag växte upp i en Stockholmsförort och såg ganska tidigt i livet att invandringen från främst Mellanöstern inte fungerar. Vi står väldigt långt ifrån varandra och dom var ofta väldigt våldsamma.
Hur som helst så gillade jag också den ekonomiska biten. En stark A-kassa och sjukförsäkring. Barnbidragen ska vara på en rimlig nivå och följa inflationen och skattesänkningar är inte högsta prio, även fast jag inte är emot det. Men inte på bekostnad av välfärden.
Nu har SD samarbetat med Moderaterna i snart fyra år och jag tycker man har åstadkommit många bra saker förutom gällande just den ekonomiska biten där man gynnar höginkomsttagare i stor utsträckning. Därför förespråkar jag en S+SD majoritetsregering. En stabil tvåpartiregering. Vad tror ni om det?
Självklart skulle det svida från början internt inom S men jag tror det skulle lägga sig ganska fort. Det var bara några år sedan Tidöpartierna vägrade samarbeta med SD också. Ulf Kristersson upprepade sig många gånger att han aldrig någonsin skulle samarbete med SD. Men det gjorde han.
Varför kan inte Socialdemokraterna göra samma sak? Vi kan få ordning på invandringen och kriminaliteten men samtidigt se till så de ekonomiska klyftorna inte växer. Är det inte dags att köra?