Anonym (Ellipelli) skrev 2026-02-23 18:56:53 följande:
Otrogen
Hej. Jag har varit med min kille i några år. har träffat hans familj och han har träffat min. vi har köpt lägenhet ihop nyligen och precis flyttat in.
fick nyss reda på att han har varit otrogen då jag fick bildbevis på sms, då han han har varit otrogen alla år jag varit med han och jag ser tydligt på bevisen att det är någon han känner sen tidigare. Går det här att lösa ? ska man ens stanna kvar efter det här för allt känns så jobbigt när man nyss flyttat ihop och jag vet inte vad jag ska tro när man får massa bildbevis skickat från ingenstans
Betänk att det idag går att manipulera foton. Försök att undersöka fotona. När kan de t.ex. vara tagna?
Så frågan är nu också om du har sett några tecken eller tendenser till otrohet under åren som har gått? Mycket textande eller konstig frånvaro som verkar omotiverad?
Att han avslutar samtal snabbt när du kommer in?
Så ta ett djupt andetag och undersök och fundera igenom ordentligt, innan du tar upp det med honom!
Kolla in hur han uppför sig nu. Konstiga samtal eller textande? "Jobba över" ofta?
En del otrogna erkänner när man ställer dem inför fakta, medan andra aldrig skulle medge att de har gjot något fel. Hur är din kille i andra frågor? Klarar han att medge om han har gjort fel?
Sedan finns det möjligheten att det är någon som har varit taskig mot er båda och fixat till falska "bevis".
Men har han varit otrogen under alla år, så får du vara glad att det kom fram nu och inte när ni t.ex. hade fått barn.
Har han varit otrogen under de år som ni har varit tillsammans, så har ni ingen stabil grund att bygga på, sorgligt nog.
Ta hand om dig själv så gott det går!