Komplicerad relation
Hej alla!
Jag hoppas kunna få lite mer klarhet i den relation jag befinner mig i utav er. Någon som ser den utifrån kan bäst ge mig råd då jag verkligen inte vet hur jag ska tänka.
Jag är i 40 årsåldern, har 2 barn. Har valt barnen framför en relation (deras pappa var alkoholist och otrogen) så i 4 år har jag levt för mina barn och för att hitta mig själv igen.
Sista 2 åren har jag haft en relation led en 7 år yngre man. Han har alltid varit singel och lever ett skötsam liv.
Ibörjan tänkte jag mest att vi va någon form av kk som laga mat ihop och träffades....
Relationen har utvecklat sig men han har hela tiden varit tydlig med att vi aldrig kommer bli ihop. Han är fyrkantig och tror detta skulle innebära att bo ihop och hela baletten. Jag har inte tagit den diaskutionen då jag inte behöver vara ihop led honom. Jag kan ändå inte tanka mig att bo ihop med honom. Tror han varit själv för länge för att kunna anpassa sig så mjt tyvärr.
Saken är den att vi skriver långa meddelanden varjedag, vi planerar båda in att ses de veckorna jag är barnfrim, han vill komma när jag har barnen men jag har sagt nej eftersom jag inte ser nån anledning. Vi har lärt känna varandras vänner, vi umgås nyktra och sover ofta utan sex....
Hans bästa kompis säger att denna man älskar mig men att han är komplicerad.
Han ligger inte med andra, inte jag heller. Han vill absolut inte barn så är inte att han vill träffa någon yngre och bilda familj.
Jag har försökt prata med honom flera gånger om vad vi är. Han får nästan panik och höjer rösten (inte argt) och säger att vi aldrig kommer bli ihop. Det efterfrågar jag inte, jag vill bara veta om han har några känslor men det tänker jag inte dra ur honom. Det känns som att han har det men jag förstår inte mig alls på honom...
Jag har inget behov av att bli ihop men jag vet inte vad jag ska tänka om detta. Har han inga känslor och leker med mig? Är jag hans älskarinna typ? Får inte ihop nått och prata med honom är omöjligt då han verkar ha stora problem att prata om känslor.
Jättetacksam för lite spontana tankar