Komplicerad relation
Måste det pratas då? Varför inte skriva ett hederligt brev till honom? Eller ett mail/sms? Inget han behöver besvara exakt där och då.
Jag och särbon skulle bara vara FWB från början. Vi hade båda lämnat långa relationer, min separation betydligt stökigare än hans med allt vad det inneburit i efterhand.
Förra året, till alla hjärtans dag, skrev jag en lång text i ett kort om vad det betytt för mig att ha honom i mitt liv, vilket stöd han varit genom allt som då varit och att jag tycker om honom väldigt mycket. Inget krav på svar eller så, bara hur jag känner.
Det har ibland, sedan dess, blivit ett par till liknande meddelanden på messenger. Aldrig med att jag behöver att han svarar, men ibland gör han det ändå.
Vi har nu träffats i snart 2 år. I alla hans handlingar visar han att han tycker om mig som mer än en vän, som mer än FWB. Jag behöver inte orden, bara agerandet.
Jag tror att din partner känner sig lite trängd när du pratar om detta med honom, att han inte riktigt vet vad han ska svara just där och då. Därför kan det vara bättre med något skrivet. Då kan du också skriva att du inte behöver sätta någon etikett på er relation etc.