Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Behöver råd

Varför är du ihop med honom? Han låter inte särskilt sympatisk???
    Förstår jag rätt om han brukar gå till samma krog som du är på med dina tjejkompisar/kollegor etc. och spionerar på dig? Det är ju helt sjukt!

• Anonym (Sofia)
    Anonym (R) skrev 2026-02-24 18:30:53 följande:
    Ja det har han alltid gjort. Vart jag än har varit så är han där. Står ofta med bilen utanför affären eller mina föräldrar om jag är där. Men är van vid de men ja lite konstigt beteende.
    Det är ju helt sjukt! Vad tycker dina föräldrar och kompisar om det? Ingen som har varnat dig för honom/hans beteende? Om min dotter eller kompis hade haft en kille som betedde sig så hade jag gjort allt jag kunde för att få henne att inse att det var en kontrollerande idiot!
    Vad hade du tyckt om din dotter hade varit ihop med någon som han?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (R) skrev 2026-02-24 20:33:59 följande:
    Finns ingen i min familj som accepterar honom. Ingen vill umgås eller prata med honom. Han har inte något gott rykte om sig. Jag brukar inte tro på rykten men under åren har man märkt att det låg sanning i allt.
    Så varför är du då ihop med honom?
    Är du inte värd bättre?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (R) skrev 2026-02-24 20:47:31 följande:
    Har väll börjat nå botten nu och detta som jag skrev om var väl bara droppen tror jag. 
    Vad bra att du har insett hur skevt ert förhållande är, och att han inte är representativ för hur en man ska vara och bete sig!
    Jag förstår att han inte visade sina sämsta sidor i början, och att du velat tro det bästa, tro att han kan ändra sig, osv, men det går inte! Du måste vara stark och lämna honom så fort som möjligt! Ta hjälp av din släkt och vänner, och berätta för dem, och då kan de hjälpa dig med det praktiska och se till att du inte låter dig övertalas eller skrämmas att stanna kvar. (eller skjuta upp det jobbiga bara en dag till, och bara en dag till, och bara...) Skicka meddelande eller ring några och berätta så fort som möjligt, helst redan idag.
Svar på tråden Behöver råd