Inlägg från: Anonym (Fyrabarnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyrabarnsmamma)

Hembesöksprogrammet.

Det är inget som erbjuds i vår kommun tydligen men när jag var på öppna förskolan i grannkommunen förra veckan med en kompis pratade de om det. Min kompis som bor i grannkommunen har tydligen det. Det är hennes första barn. Jag vet inte om det är så att de erbjuder det till alla eller hur det funkar?

Jag hade nog också tyckt att det räcker med BVC för mig iallafall, jag har fyra barn och känner inte att jag behöver så mycket råd när det gäller bebisar , undrar jag något eller om det är något jag inte kommer ihåg från när de äldre var små så frågar jag BVC-sköterskan. Har däremot gått på ABC (Alla barn i centrum) som förskolan erbjöd alla föräldrar , där pratade man mer om typ tjat och trots och sånt och det var ganska bra eftersom min 4-åring inte är världens lättaste alltid. 

Jag hade också känt att det skulle vara lite jobbigt att behöva städa innan😅 Självklart städar man ändå men barnen kan lätt stöka till igen på en kvart typ😅 Och om någon från soc skulle komma dit skulle jag känna att det jag helst ville ha ganska perfekt städat och fläckfritt och det är inte alltid lätt med småbarn så bara det skulle nog vara ett extra stressmoment. Men jag vet inte. 

Svar på tråden Hembesöksprogrammet.