• En som längtar

BIM April 2026

Hej!

Hittar ingen tråd för oss alla som planerar barn och har BIM i April 2026 så jag startar en. Glad

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varandra!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i april Hjärta

• Svar på tråden BIM April 2026
  • En som längtar

Fick mens i natt. Hade såna stora förhoppningar på den förra cykeln. Men tyvärr blev det inget.
    Jag och min man har försökt skapa en liten bebis i ca 10 år. Utredning visar inga fel på varken mannen eller mig. De gynekologen tror är att jag har svag PCOS och inte ägglossar varje månad. Vi har genomgått IVF som tyvärr inte blivit mer än plus i två dagar.
    Förra året fick jag Letrozol utskrivet. Blev gravid på första behandlingen men tyvärr slutade med MA. Fick veta vid KUB, bebis slutade utvecklas i v.10. Skulle ju haft min lilla stjärna vid julen 25.
    Under hösten så fortsatte jag Letrozol kurerna men än har det inte blivit något plus.
    Denna cykel är det ett år sedan jag fick plus förra året. Känns tungt att det redan gått år.

Håller alla tummar och tår!
    Hoppas på en månad med massor av plus! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

BIM-lista:
    6/4 - En som längtar

• Anonym4042

Hej! Fint att det finns en apriltråd redan☺️
    Igår fick jag första mensen efter MA. Upptäcktes i vecka 9+4 på privat ultraljud, fostret hade slutat växa 7+6.
    Har två barn sedan tidigar, födda 2020 och 2022.
    håller tummarna för oss!❤️

BIM-lista:
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041

• Anonym (Decemberbarn)

Ansluter till denna tråden. Jag och min man har nu  bestämt oss för att försöka få ett barn till. Vi har två barn sedan innan som nu är 6 och 8 år gamla så det skulle bli en sladdis. Jag längtar otroligt mycket och känner mig så förväntansfull. Jag borde ha ägglossning om ca 5 dagar så snart kan vi börja försöka på riktigt. Jag har lätt att bli gravid men har haft flera tidiga missfall så det känns som att det kan gå lite hur som helst denna gång. Jag är ju dessutom lite äldre än sist. Även om jag fortfarande är närmare 30 än 40 så det kan det ju påverka fertiliteten. 

Bim-lista:
    2/4 - Decemberbarn
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041

• Anonym (7)
    Fint med en April-sida! Ansluter.
    Vi likt många andra par har haft en riktigt jobbig resa. Men vi tror på livet och har, efter en lite längre och välbehövlig paus, valt att försöka igen. 

Bim-lista:
    2/4 - Decemberbarn
    3/4 - 7
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041
  • Mioio

Hej! Jag hoppar också in här. 1 år sedan nu som vi beslutade att börja försöka, men inget plus ännu. Vi ska skicka remiss för utredning men jag förväntar mig lång väntetid, så vi fortsätter att hoppas på egen hand under tiden. 

Stor kram till er som haft tunga förluster, hoppas så att vi ska få se lite stadiga plus denna månad!

Bim-lista:

2/4 - Decemberbarn
    3/4 - 7
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041
    11/4 - Mioio
  • Blucky

Tredje försöket, tredje barnet :) hoppas på många plus i april!

Bim-lista:

2/4 - Decemberbarn
    3/4 - 7
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041
    11/4 - Mioio
    12/4 - Blucky
  • isa94

Varit med i bakgrunden någon månad nu då det blev för tufft. Men känner att jag vill haka på denna månad. 
    hade otroligt höga förhoppningar förra månaden som tyvärr inte visade något. 

Har två barn tidigare som är född -19 o -21. de båda kom på första försöket, nu har det gått lång tid och jag börjar må psykiskt dåligt av det och inget känns speciellt roligt längre.

Varit hos gyn igår för att göra en första koll och skulle få vidare tid till en fertilitetsexpert. På gyn såg allt toppen ut, tjock hinna i livmodern som såg redo ut för att ta emot ett ägg och ett stort fint ägg som skulle släppa vilken sekund som helst, så skyndade oss hem och mös lite. 

Har tidigare undvikit att få bf december månad, men då haft lätt och, nu är jag så redo att få ett plus oavsett I all denna hopp och förtvivlan. 

Bim-lista:

2/4 - Decemberbarn
    2/4 - Isa94
    3/4 - 7
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041
    11/4 - Mioio
    12/4 - Blucky

• Anonym (Längtar innerligt)

Hänger med  april-tråden. Kan inte tänka mig nåt finare än en decemberbaby och håller tummarna för oss alla. Om det skulle bli en graviditet denna månad skulle bf vara ungefär på min pappas födelsedag. Det vore en present det! ❤️

Två stora barn sedan innan. Vi åt båda närmre 40 och blev spontant gravida oplanerat förra året. Slutade med ett sent avbrytande i vecka 22 pga avvikelser. Försökt sammanlagt kanske 6 månader. Testar med äl-tester och bbt.

Håller tummarna för oss och 2026 sista chans! Men sen finns ett 2027 också ❤️

Bim-lista:

2/4 - Decemberbarn
    2/4 - Isa94
    3/4 - 7
    6/4 - En som längtar
    8/4 - Anonym4041
    8/4 - Längtar innerligt
    11/4 - Mioio
    12/4 - Blucky
  • Anonym4042

Välkomna alla❤️ även om det är tufft att se att de flesta av oss haft det tufft.

Efter MA så har jag känt att jag vill bli gravid så fort som möjligt igen, och som någon tidigare skrev, annars tänkt att man vill undvika BF i december men nu känner jag att jag inte vill något annat än det!!

Aldrig provat digitala ägglossningstest nu men köpte hem ett 20-pack av de lila clearblue. Är på cykeldag 9 idag, paketet kom igår Testade idag och det är fast glad gubbe!! Hade inte förväntat mig det redan, så tur jag tog ett test.. Mår i övrigt inte helt hundra men vill inte missa chansen så får väl blir att mysa idag ändå🙈

Hur går det för er andra? Kör ni med ägglossningstest?

• Anonym (Längtar innerligt)
    Anonym4042 skrev 2026-03-19 14:15:43 följande:

Välkomna alla❤️ även om det är tufft att se att de flesta av oss haft det tufft.

Efter MA så har jag känt att jag vill bli gravid så fort som möjligt igen, och som någon tidigare skrev, annars tänkt att man vill undvika BF i december men nu känner jag att jag inte vill något annat än det!!

Aldrig provat digitala ägglossningstest nu men köpte hem ett 20-pack av de lila clearblue. Är på cykeldag 9 idag, paketet kom igår Testade idag och det är fast glad gubbe!! Hade inte förväntat mig det redan, så tur jag tog ett test.. Mår i övrigt inte helt hundra men vill inte missa chansen så får väl blir att mysa idag ändå🙈

Hur går det för er andra? Kör ni med ägglossningstest?

Jag har tidigare snålat lite med de digitala CB (som visar flest dagar) och inte börjat testa förrän typ cd 11. Problemet är att då hoppar den ofta direkt från tom cirkel till fast smiley och missar de blinkande dagarna. Denna månad började jag också testa på CD9 som är idag. Tom cirkel för mig dock.
    Jag tror alltid vi är lite för sen på äl. Denna cykel hoppas jag vi får till mys i förväg. Håller tummarna för söndag och måndag. Jag tror äl kommer vara tisdag eller onsdag. 

Heja heja er nu och hoppas ni får till bra tajming ❤️

Svar på tråden BIM April 2026