Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Problem i kompisgrupp

fluffboll skrev 2026-03-09 21:29:04 följande:
    Problem i kompisgrupp

Jag har alltid haft svårt att skaffa kompisar men fick en bra kompisgrupp när jag började universitetet för över 3 år sedan. Det har hänt mycket på vägen och alla har såklart vuxit på sina olika sätt men vi har ändå varit vänner hela tiden. Men först nu känner jag att det börjat skava.

Egentligen är det ingenting som har hänt, åtminstone inget jag känner till. Helt plötsligt började det klaffa mellan några enstaka personer i gruppen vilket senare gick ut över hela kompisgruppen, som är på 8 personer. Det blir som att vi inte kan umgås allihopa längre för oavsett är det någon som inte vill hänga på om den andra är med. Själv tycker jag det känns fånigt och jag tycker det är jobbigt att inte veta hur man ska bete sig. Men jag vill inte förminska någons känslor heller, ibland klickar det ju bara inte med människor och man växer ifrån varandra - sånt händer och det är livet.

Men jag tycker det är väldigt jobbigt. Även o det kanske inte finns mycket jag själv kan göra behöver jag avlasta och lätta på hjärtat. Det är tungt att känna sig ensam.

Om någon varit i någon liknande situation, får ni gärna dela med er av hur det var för er och om ni gjorde något som underlättade det hela. Tack.

Precis så här kan det vara med vänskap. En del klickar inte längre. Väldigt tråkigt, men det enda du kan göra är att hänga med på de träffar som uppstår som du tycker verkar bli trevliga. Du kan tyvärr inte medla mellan vuxna människor. 
Svar på tråden Problem i kompisgrupp