Bli bättre partner
Hej alla! Jag behöver lite hjälp.
Jag och min fru varit tillsammans i 11 år. Det har gått upp och ner. Men mestadels i balans så att säga.
Vårat sexliv har uteblivit de senaste året lika med att vi börjar kännas som familjebolaget AB.
Jag har självrannsakat och vill bli en mycket bättre man.
Jag tar mycket mer ansvar i hemmet, är mer lyhörd, försöker stötta upp henne i hennes vardag.
Vi har alltid haft lite svårt med kommunikation och vi jobbar på det.
Det jag behöver hjälp med är vad känner kvinnor att deras män ska göra.
Min fru säger mest inget särskilt. Jag är inte ute efter att få igång sexlivet utan förbättra mig som man, pappa och partner. Alla tips mottages!
En kvinnas lust är ofta nära förknippat med hur avslappnad hon är, och avslappnad är hon inte om hon driver hela familje-hem-köret helt på egen hand med en lat snubbe som extra bagage. Och när sagda lata snubbe kommer och vill ligga lite, som en extra börda på redan utarbetad kvinna, då växer bitterhet och förakt, och sexlusten minskar alltmer.
Om du menar allvar med att du vill förändra dig, och vara en jämbördig partner i ditt eget liv, hem och familj, ja då krävs det nog att du visar det över tid innan din fru tror på dig.
Så lika länge som hon tvingat sig till sex med dig trots att hon inte har lust, lika länge kan du räkna med uteblivet sex och hårt jobb för din det.
Din fru har säkert inte mycket till övers för dig, skilsmässan är säkert bara runt hörnet för henne. Hennes största fantasi är ett eget hem utan dig där hon får vara ifred.