Inlägg från: Anonym (Ditt mående) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ditt mående)

Hatar detta

Va menar du med att han är tillsammans med något luder? Hur kan du tro att han läser detta och förstår att det gäller dig och eran relation? Och varför skulle han skratta åt att du mår dåligt? En sån partner är väl ingen bra partner om det vore så?
    Du verkar må så pass dåligt att jag rekommenderar faktiskt att du tar hjälp om du redan har hjälp så kanske du behöver ytterligare hjälp. 
    För att fungera i en relation så behöver man också kunna fungera med sig själv. 
    Ni har varit tillsammans länge men inte flyttat ihop? Kan det vara på grund av ditt mående och att det är han som tvekar till det? Att du tar till droger för att du mår dåligt. Jag tycker att det är bra att han säger från att han inte vill ha kontakt om du är drogpåverkad. 
    Tråkigt att du känner att natten kommer bli ett helvete! 
    Vet du droger är ingen bra lösning utan det är bara dumt för det leder till mera problem.... 
    Lyssna på musik, bada i badkaret om du har, eller varm dusch kan hjälpa. Skriva ned dina tankar på papper....
    Ta hand om dig!!

• Anonym (Ditt mående)

Okej men vet du om det är så vännen, så att han har varit inlåst för att han har skadat dig alltså....
    Vet du då är det kvinnofridslinjen som jag rekomenderar....

Att bryta med en man som misshandlar är lite som att bryta med knark....det är svårt men det är värt det. Du är värd så mycket mer. 
    Eller som att vara med beroende.
    Hans mående påverkar ditt mående och allt kretsar kring honom.
    Kontroll är inte kärlek.
    Och man äger inte sin partner.

Partnern som misshandlar fryser ofta ut dig. Han blir den enda som ger dig kärlek o bekräfelse. Sen är han också den som slår och förnerdrar o trycker ner dig och säger att du inte är värd ngt.
    Du  blir svältfödd på bekräftelse och blir beroende av det ljusa o goda som han ibland erbjuder och du har en romaniskt bild av honom.
    Våldet blir normalisert o allt fler gränser passeras. 

Det finns olika typer av våld. Sexuellt våld, psykiskt våld, fysiskt våld, ekonomiskt våld, försummelse...

Hot om att göra slut vid minsta lilla gräl är psykiskt våld, att inte våga säga nej till sex för att riskera bli slagen är sexuellt våld, knuffar i väggen är fysiskt våld, att förstöra dyra ägodelar är ekonomiskt våld, försummelse är om du är sjuk och han inte hjälper dig, låter dig gå till akuten istället för att skjutsa fast han kan...när du har jätteont t.ex. 

Du är värdefull och du förjtänar en fin partner, en som tar ansvar för sina handlignar och behandlar dig med respekt och kärlek. 

inte en parnter som tar droger och är otrogen och som inte hanterar sina känslor och sitt mående på ett konstruktivt sätt utan tar ut de på dig....hoppas han tar hjälp ochskå...

Ta hand om dig!!!! <3 

• Anonym (Ditt mående)

Läs på nätet om våld i nära relationer och stärk din självkänsla..... ta all hjälp du kan få , för att inte få ngt återfall....  för att kunna bryta och alldrig hamna i en destruktiv relation igen. Se röda flaggorna i tid.....

• Anonym (Ditt mående)

Jag tror på dig, och jag kommer be för dig att du ska få dina nycklar o ditt liv tillbaka!!!  kram från en medmänniska!!

• Anonym (Ditt mående)

å vännen har han tagit bort dina vänner och familj ifråndig....han isolerar dig från dem som kan ge dig tröst o styrka..
    ja det måste det finnas.....

jag har hört att kvinnofridslinjen ska  fungera att ringa det registreras inte på samtalslistor bara vikgitt om du raderar samtalet efteråt på samtalslistan ....men kan du låna telefon av grannen o ringa kvinnofridslinjen....om du har någon äldre granne du känner kanske som är hemma imorgon på dagen någorn som verkar vettig o stabil som du kan förklara läget för...? 

Han vill skrämma dig att han har koll på dig, vem du talar med?
    Det är väl ändå omöjligt om ni inte bor ihop....

Du behöver hjälp!! Du kan klara av det här!! 

telefonnr 116 016 det är öppet dygnet runt alla dagar om året...för chatt o telefonenummer....

Så ring och berätta allt.....
    så att du kan få en nyktrare syn på allt. För du har blivit hjärntvättad till viss del.... inget du kan få för men man blir som man umgås.... jag har sett det på nära håll, hur förändrad man kan bli....tyvärr...

Tack o lov hon lyckades komma därifrån....

• Anonym (Ditt mående)

Du är en fin värdefull och unik och du förtjänar att må bra och vara trygg i ditt hem? Ingen ska gå över dina gränser, dem ska respekteras....

Svar på tråden Hatar detta