• Anonym (Ts)

Sa ifrån, blockade överallt

Nu är det enbart jag som lider. Usch.. hur ska jag ens kunna sova mer?
    Han mår toppen, jag lider.

Orkar inte oron, misstanke om otrohet, lögner m.m.

Varför blev jag så kär i fel person? Kommer aldrig träffa nån annan så frågan är vad gör jag nu för att vara glad nån gång? 50+ kvinna

• Svar på tråden Sa ifrån, blockade överallt
  • Anonym (J)

Jag lider med dig, även om jag är i en annorlunda sits än dig. 

• Anonym (50+)

Jag har varit singel i flera år nu och mår faktiskt bra av det. Jag har lugn och harmoni i tillvaron. 

Jag lever mitt liv som jag vill ha det. Jag träffar mina vänner, går på föreläsningar och konserter ensam eller med vänner och jag reser ensam. 

Jag gör allt det som jag hade velat göra med en partner på egen hand och ibland är det till och med bättre. Jag slipper någon som gnäller, har åsikter om allt och spelar spel. 

När jag reser kan jag vara helt närvarande och bara njuta. 

Jag har fortfarande några drömmar jag vill förverkliga, bland annat ett litet torp. 

Så här i efterhand förstår jag inte hur jag kunde bry mig om män som komplicerade min tillvaro och tog mer energi än de gav. 

Det har tagit tid och mycket reflektion men numera har jag min trygghet i mig själv och söker den inte i någon annan. 

Träffar jag någon så kanske jag är beredd att försöka men gör jag inte det så är livet fint ändå. 

• Anonym (Massor)

Finns massor att göra. Resa, umgås med vänner, gå en kurs, börja löpträna osv osv. Du behöver inte en man för att vara lycklig. Särskilt inte vid 50 plus.

• Lynx123

Skönt att du blivit av med kräket. Nu kan du glädjas åt resten av ditt fria liv!

• Anonym (?)
    Anonym (Massor) skrev 2026-03-15 14:30:35 följande:

Finns massor att göra. Resa, umgås med vänner, gå en kurs, börja löpträna osv osv. Du behöver inte en man för att vara lycklig. Särskilt inte vid 50 plus.

Det där låter som att män enbart är till för befruktning. Varför skulle de annars ge mindre glädje i vardagen bara för att man fyllt 50?
  • Anonym (60-talist, kvinna)
    Anonym (Massor) skrev 2026-03-15 14:30:35 följande:

Varför "särskilt inte vid 50 plus"?

Själv träffade jag min stora kärlek och själsfrände vid 59 års ålder. Visst har jag varit kär i livet, men ingen kommer ens i närheten av det vi har nu.

Sen kan man ha det bra utan en man också, men att sätta ålder på kärleken är aldrig rätt.

Hur gammal är du själv?
  • Anonym (Massor)
    Anonym (60-talist, kvinna) skrev 2026-03-16 05:32:55 följande:
    Varför "särskilt inte vid 50 plus"?

Själv träffade jag min stora kärlek och själsfrände vid 59 års ålder. Visst har jag varit kär i livet, men ingen kommer ens i närheten av det vi har nu.

Sen kan man ha det bra utan en man också, men att sätta ålder på kärleken är aldrig rätt.

Hur gammal är du själv?

För att intresset för män och sex kan dala kraftigt efter klimakteriet. 

50, hurså?

• Anonym (Man +50)
    Anonym (Massor) skrev 2026-03-16 12:40:24 följande:

För att intresset för män och sex kan dala kraftigt efter klimakteriet. 

50, hurså?

Det kan det även för oss män. Jag är inte intresserad av kvinnor längre. Du vet vi män får även problem, minskade testosteron nivåer, impotens problem etc.

Det finns dock medicin för både män och kvinnor som ökar lust. Så det är inget som bara drabbar kvinnor och pga av klimakteriet. En del kvinnor kan till och med få ökad sexlust under klimakteriet.

Det största skälet är nog att man blir bekväm dom äldre, och att många av oss inser att man får det bättre utan partner. Du slipper mycket tjafs och annat som
  • Anonym (Man +50)

Och annat som kan förstöra livsglädjen 

• Anonym (Massor)
    Anonym (Man +50) skrev 2026-03-16 13:05:05 följande:
      Det kan det även för oss män. Jag är inte intresserad av kvinnor längre. Du vet vi män får även problem, minskade testosteron nivåer, impotens problem etc.

Det finns dock medicin för både män och kvinnor som ökar lust. Så det är inget som bara drabbar kvinnor och pga av klimakteriet. En del kvinnor kan till och med få ökad sexlust under klimakteriet.

Det största skälet är nog att man blir bekväm dom äldre, och att många av oss inser att man får det bättre utan partner. Du slipper mycket tjafs och annat som
    Nu antog jag att TS är en kvinna och utgick från det. Men absolut, TS kan vara en man i ett homosexuellt förhållande, så för att vara inkluderande borde jag skrivit, "särskilt för folk på 50 plus". 
Svar på tråden Sa ifrån, blockade överallt