• Anonym (Anonym)

Hur ofta svarar man inte?

Jag har skrivit ett meddelande till en som inte har fått svar på väldigt länge. Jag undrar hur det kommer sig att man inte svarar? för min del svarar jag alltid, oavsett. Låter det inte dröja mer än en dag. 

Hur gör man när någon inte svarar? Jag vet att jag inte kan skriva igen, det vore dumt. Men det bästa vore att bara få ett kort svar än ingenting. Jag träffar inte honom tillräckligt ofta, för att kunna känna av

• Svar på tråden Hur ofta svarar man inte?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-03-17 14:21:18 följande:
    Hur ofta svarar man inte?

Jag har skrivit ett meddelande till en som inte har fått svar på väldigt länge. Jag undrar hur det kommer sig att man inte svarar? för min del svarar jag alltid, oavsett. Låter det inte dröja mer än en dag. 

Hur gör man när någon inte svarar? Jag vet att jag inte kan skriva igen, det vore dumt. Men det bästa vore att bara få ett kort svar än ingenting. Jag träffar inte honom tillräckligt ofta, för att kunna känna av

Strunta i honom, ta bort hans nummer. Han vill inte ha kontakt.
  • Anonym (Öh)

Beror väl på vad det stod i meddelandet, hur länge sedan det skickades och vad för någon slags relation ni har. 
    kanske han behöver tid på att fundera på vad han ska svara? Eller så är han inte intresserad av kontakt.

• Anonym (Agnes)

Beror väl på vilken relation ni har och vad som ska svaras på.. 

Jag har några som skriver nån gång om året, det är mer bekanta som glidit ifrån med tiden ,nån gammal flört jag knappt minns etc...  men det finns liksom ingenting att svara på och om jag nån gång ger respons blir det bara en tumme upp som svar eller ett "okej".. Så jag skiter I att svara.. 

Sen har jag några gamla ligg som sporadiskt hör av sig och jag vet att det är ligga som avses när det kommer en kort fråga om vad jag gör sådär random efter ett halvår tystnad..  näpp.. blir inget ligga där om man inte visar mer intresse.  

Den som vill mig nåt på riktigt kommer alltid ha en aktiv konversation som besvaras nästan dagligen. 

Så kanske take a hint? 

• Fjäril kär

Är det här verkligen en person som kontinuerligt använder sociala medier?  

Ganska många gör faktiskt inte det utan kommunicerar hellre med telefonsamtal och vanliga sms . 

Har upplevt många gånger att Messenger lämnas obesvarat i månader men skickar jag ett sms så nog fasen får jag svar efter nån timma..  

När Messenger försvsnn från datorn och bara finns i mobilen är det många som lämnar olästa chattar .. inte många som sitter med både dator och mobil samtidigt.. 

• Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2026-03-17 16:39:17 följande:

Är det här verkligen en person som kontinuerligt använder sociala medier?  

Ganska många gör faktiskt inte det utan kommunicerar hellre med telefonsamtal och vanliga sms . 

Har upplevt många gånger att Messenger lämnas obesvarat i månader men skickar jag ett sms så nog fasen får jag svar efter nån timma..  

När Messenger försvsnn från datorn och bara finns i mobilen är det många som lämnar olästa chattar .. inte många som sitter med både dator och mobil samtidigt.. 

Nej han är inte så aktiv i sociala medier. däremot inte helt lost. tolkar fördröjt svar antingen som ett avvaktande eller att han inte vill skriva. eller kombination. däremot tycker jag att man gärna kommunicera det på ett bättre sätt... vad tror ni?

• Anonym (Tolka)

Skulle också tolka det som att han inte vill ha kontakt.

• Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2026-03-17 17:16:52 följande:
    Nej han är inte så aktiv i sociala medier. däremot inte helt lost. tolkar fördröjt svar antingen som ett avvaktande eller att han inte vill skriva. eller kombination. däremot tycker jag att man gärna kommunicera det på ett bättre sätt... vad tror ni?
    Inget svar är också ett svar.   
Svar på tråden Hur ofta svarar man inte?