Anonym (Teddy) skrev 2026-03-21 01:47:07 följande:
Men är det inte det ni kvinnor velat ha och har fått nu? Jämlikhet och döda könsroller?
Jag såg en en artikel i Göteborgs-Posten där könsrollerna hos GenZ diskuterades och där framstod det att dagens unga killar hellre investerar på sig själva, den egna ekonomin och vänskapen med polarna än på tjejer på barer som kräver princess treatment som bare minimum och jag förstår dom. Jag är själv likadan. Mina pengar går till att bygga upp min ekonomi för att jag ska nå mina mål i livet och går jag till baren med polarna är det enbart just för att umgås med dom. Jag spelar inte med i tjejernas spel och jag är bara glad att slippa all jävla drama ni tjejer omger er med. Kommer en tjej fram och vill snacka med mig ska jag givetvis lyssna, men förvänta er inte att jag ska bjuda på drinkar.
Är det "princess treatment" att dela på uppgifter i hemmet och inte bli misshandlad?
För du kan väl inte ha bommat helt att det finns trådar i detta forum om kvinnor som akut behöver fly från den snubbe som påstod att han älskade dem?
Kvinnor behöver vara mer försiktiga än män, det är fakta. Och om de blir utsatta blir de idag bara hånade av män för att de "valde fel" fast killen var hur charmig och snäll som helst de första 8 månaderna. Så ni är ju bra på att gräva er egen grav på det viset.
Att välja fel man är det värsta misstaget en kvinna kan göra och det kan helt utan överdrift påverka hela hennes fortsatta liv. så det är inte drama, det kan vara på liv eller död.
Drama är Donald Trump- där kan vi snacka om överreaktioner och princessbeteende!