• Anonym (SvenskMan)

Är svenska män impopulära?

Det blir oftare och oftare (särskilt bland yngre generationer som Gen Z) att svenska tjejer skaffar sig en man med icke-svenskt ursprung. T.ex män från Mellanöstern och Nordafrika. Har ni samma uppfattning som mig? Varför väljer så många svenska kvinnor/tjejer bort svenska män?

Är det mer exotiskt med utländska? Är dom snyggare? Är dom mer framåt?

• Svar på tråden Är svenska män impopulära?
  • Anonym (b)

Mindre rasistiska än andra generationer+ vill inte dejta någon som skriver liknande trådar

(och hej nedåttummar trots att jag hittills bara dejtat svennar)

• Anonym (modigare)

Svenska killar vågar ju inte flörta med en kvinna (förutom via skärm) eller bjuda ut henne, det vågar utländska män. Och ja oftast är dom snyggare också, men det är deras framåtanda och mod och initiativförmåga som gör att dom vinner. Svenska män har blivit loja prinsessor och då blir dom utan kvinna. Utländska män uppvaktar och visar sitt intresse utan att skämmas. 

• Anonym (fast nej)

Fast nej, vad man än tror för att man läser det på nätet, så är det faktiskt så att de flesta svenska killar har en partner, stadig eller tillfällig, och de flesta av dessa partners är svenska.

Ut ur bubblan.

• Anonym (Anonym)

TS

Strunta i brudar, umgås med dina föräldrar. Ingen brud kommer någonsin ta dina föräldrars plats. Dina föräldrar är mycket viktigare än en brud, speciellt en svensk sådan. 

Dagens brudar har inget att erbjuda, du kan göra dig en tjänst och bara vara med dina föräldrar så kommer du tacka dig själv i framtiden. 

• Anonym (Lajla S)
    Anonym (modigare) skrev 2026-03-20 22:14:43 följande:

Svenska killar vågar ju inte flörta med en kvinna (förutom via skärm) eller bjuda ut henne, det vågar utländska män. Och ja oftast är dom snyggare också, men det är deras framåtanda och mod och initiativförmåga som gör att dom vinner. Svenska män har blivit loja prinsessor och då blir dom utan kvinna. Utländska män uppvaktar och visar sitt intresse utan att skämmas. 

Håller med !     Våran trosor blir inte blöta utav  timida, mesiga töntar som inte vågar nåt.
  • Anonym (Vava)

Många svenska män är passiva och snåla. Många utländska män är mer framåt, tar initiativ och vägrar nåt annat än att stå för utgifterna både under dejtandet och relationen. 

• Anonym (Teddy)
    Anonym (SvenskMan) skrev 2026-03-20 22:06:24 följande:
    Är svenska män impopulära?

Det blir oftare och oftare (särskilt bland yngre generationer som Gen Z) att svenska tjejer skaffar sig en man med icke-svenskt ursprung. T.ex män från Mellanöstern och Nordafrika. Har ni samma uppfattning som mig? Varför väljer så många svenska kvinnor/tjejer bort svenska män?

Är det mer exotiskt med utländska? Är dom snyggare? Är dom mer framåt?

Det får dem så gärna göra om så är fallet. Svenska tjejer har inget att erbjuda ändå, vilket killarna snart kommer att märka och så tröttnar dem på kravmaskinerna...
    Men bara för nyfikenhetens skull. Vad grundar du ditt påstående på? Länka gärna till något som styrker det du säger. För inte är du väl en sån där fjant som hittar på detta bara för att provocera, säg?
  • Anonym (Gerhaldt)

Ja!, har definitivt märkt en rätt stor skillnad dom senaste 2-3 åren. Helt omöjligt att få igång en konversation med en svensk kvinna.  Antingen svarar dom inte eller så hinner jag knappt presentera mig innan jag for kalla handen.

Känns som kvinnor börjat tagit mer avstånd. Tror det har mycket med det politiska klimatet. DN hade publicerat en artikel härom dagen att dom flesta kvinnor är åt vänster och dom flesta män åt höger 

Artikeln i sig handlade om det låga födelsetalen. Känns som könen går isär ännu mer pga av värderingar och politiska åsikter. Vi verkar glida isär mer och mer. Kan knappast vara en bra utveckling. Sett många kvinnors kommentera att dom kommer sluta dejta män och ta avstånd.

Känna sig ännu mer otrygga om Tidö med SS vinner. Då dom inte direkta värnar om kvinnors rättigheter och vill skicka kvinnor tillbaka i tiden med några av deras förslag. Världen är ju stökig redan nu. Så antar att det är någon slags reaktion?

Jag tror imart detta kommet bli betydligt värre om en viss politik vinner, som en majoritet av kvinnor inte vill ha.

För övrigt finns det ju svenska män som släpar hem massa asiatiskor och afrikanskor.

• Anonym (Gerhaldt)
    Anonym (Teddy) skrev 2026-03-21 00:24:33 följande:
    Det får dem så gärna göra om så är fallet. Svenska tjejer har inget att erbjuda ändå, vilket killarna snart kommer att märka och så tröttnar dem på kravmaskinerna...
    Men bara för nyfikenhetens skull. Vad grundar du ditt påstående på? Länka gärna till något som styrker det du säger. För inte är du väl en sån där fjant som hittar på detta bara för att provocera, säg?
      Problemet är att det inte blir några barn, där har kvinnor all makt, än så länge. Blir inga par och familjer heller. Om kvinnor känner sig otrygga ,blir det i slutändan vi män som lider mest. Vi män tenderar att bli mer destruktiva.
Svar på tråden Är svenska män impopulära?