• Ettlitethopp

Progesteron efter 2 missfall

Hej! 

Jag skulle behöva lite pepp och positiva erfarenheter efter flera missfall. Jag är nu gravid igen i vecka 5 och har sedan vecka 4 använt 400 mg utrogestan vaginalkapslar morgon och kväll. Så i en vecka har jag använt det. Känner lite molande värk som mensvärk och är så orolig för att få missfall igen. Är det någon som har liknande erfarenheter där allt gått bra? Tack så jättemycket för att du läste. All pepp betyder så mycket. 

• Svar på tråden Progesteron efter 2 missfall
  • Ettlitethopp

Hej igen,

Fick en mindre klarröd blödning inatt, det var några droppar blod. Sen var det inget mer. Det var 03.00 inatt, och slutade 03.01. Nu är klockan 07.32 och fortfarande inget mer blod. Hoppas på sköra slemhinnor eller hormoner. Klarar inte ett missfall till. Ska ringa till läkaren strax och hoppas på en akuttid. 

Om nån varit med om detsamma får ni gärna berätta om er erfarenhet av blödningar tidigt. 

Tack

• Anonym (1234)

Molande är vanligt, det troligtvis antingen embryot som fäster eller din livmoder som växer :)  Som referens gör missfall väldigt ont som du också har erfarenhet av, det molar inte bara.
    Så länge det inte är klumpar i bloden behöver du inte vara orolig, har jag lärt mig. Förstår att det är väldigt vanligt.

• Ettlitethopp

Tack för dina ord. Det har kommit mer blod och lite "blodslem' typ. Har inte ont än. Måste vänta till tisdag innan jag får träffa en läkare. Jag vågar inte hoppas på att det ska gå bra. Men jag ber till Gud. Kanske hör han mig.

• Anonym (1234)
    Ettlitethopp skrev 2026-03-27 20:42:47 följande:

Tack för dina ord. Det har kommit mer blod och lite "blodslem' typ. Har inte ont än. Måste vänta till tisdag innan jag får träffa en läkare. Jag vågar inte hoppas på att det ska gå bra. Men jag ber till Gud. Kanske hör han mig.

Håller tummarna för att allt går bra, förstår vilken jobbig väntan det är 🙏 Om det lugnar dig lite så säger ChatGPT att det mest sannolika är att allt är bra
  • Anonym (1234)
    Ettlitethopp skrev 2026-03-31 14:00:33 följande:

Det var mitt tredje missfall💔 jag är förkrossad. 

Åh nej?😣❤️
Svar på tråden Progesteron efter 2 missfall