• Anonym (Jag)

Ledsen efter negativt test

Jag var inte ens helt säker på om jag ville bli gravid , känner mig inte helt redo efter jag fick andra barnet för lite mer än ett år sedan. Har fått två missfall också tidigare och inte helt okomplicerade graviditeter,. Men nu efter att ha testat negativt känner jag mig ändå ledsen.

Av olika anledningar tror jag kanske inte att vi kommer försöka mer , det här var kanske mer slarv än försök. Iallafall inte på ett bra tag och jag är inte så ung heller , något år ifrån 40 bara så kanske inte blir så överhuvudtaget att vi försöker igen. 

Egentligen var det nog bäst på alla sätt att jag inte är gravid nu , jag känner mig som sagt inte redo och ammar fortfarande yngsta.  Men ändå är jag på något sätt ledsen för det som inte blev. Hur har ni hanterat det i sorg och besvikelse över ett negativt test? Oavsett om ni har barn innan eller inte. Och så är det känslan av att det kanske var sista chansen. 

Hör också gärna från er som skulle velat ha ett till barn men sen blev det inte så. 

• Svar på tråden Ledsen efter negativt test
  • Anonym (Anna)

Det är inte farligt att sörja och vara ledsen, även om du inte är säker på att ni verkligen ha fler barn.

Om minsta är så liten, så ta det lugnt och försök känna efter om ni verkligen vill ha fler barn. Har du inte fyllt 40 ännu så är det inte kört, så du behöver inte stressa fram det. Om något/några år så kanske ni känner att det räcker. Eller så vill ni försöka på allvar.

Svar på tråden Ledsen efter negativt test