Inlägg från: Anonym (Knipsad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knipsad)

Problem efter vasektomi?

Så här något år efteråt tänker jag knappt på att jag är vasektomerad. Jo, rent fortplantningsmässigt vet jag ju att jag är det, men i övrigt märker jag ingen skillnad alls. Allt funkar och känns precis som vanligt. 

Närmsta tiden efter ingreppet var det lite småjobbigt. Dels läkte det ena snittet lite konstigt precis i början, så vi höll lite koll på det och jag fick en pencillinkur bara ifall att det skulle bli infekterat, men i slutändan läkte det fint. Jag minns dock att jag var svullen och öm ett tag efteråt, i minst ett par veckor. För de flesta går det över på en vecka, tror jag. 

• Anonym (Knipsad)
    Anonym (Henrik) skrev 2026-03-27 22:33:18 följande:

Tack för alla svar. Skall göra det snart och det enda som jag oroar mig för är att min fru skall se annorlunda på mig efteråt. Även fast största anledningen till ingreppet är att Hon skall slippa preventivmedel. 

Tänker att hon skall se mig som mindre manlig eller så. Trots att jag gett henne tre barn. 

Jag förstår oron.

Jag trodde nog lite att det skulle bli friare, mer avslappnat sex när man inte behöver bekymra sig för konsekvenser, och framförallt skönt att kunna komma tillsammans (Innan ville varken jag eller hon är jag skyller avsluta i henne, trots spiral). Men det är snarare så att spänningen försvunnit lite, att det liksom saknar betydelse är jag kommer. Det är ju ändå bara lösskott. Det är inget stort bekymmer, men är det någon skillnad så är det på det hållet. 
Svar på tråden Problem efter vasektomi?