• Anonym (Längtar efter barn nr2)

Clomid

Hej är det någon som vet hur man beställer Clomid eller liknande från goldenpharma. Eller om ni har någon annan sida att tipsa om? 

• Svar på tråden Clomid
  • Anonym (Fått det förr)

Hej

Har du använt det förr? Jag fick det utskrivet ( fanns i Sverige under namnet pergotime fram till 2016) inför inseminationer men det var nu länge sedan. Man rekommenderas inte att ta det utan uppföljning av läkare med ultraljud då du riskerar att få flera mogna äggblåsor.

Idag är det oftast letrozole som används och behandlingen är aktuell om man som kvinna har oregelbunden eller utebliven ägglossning. 

https://nordicivf.se/fakta-rad/pergotime/

Har ni inga barn sedan tidigare brukar man kunna få vården betald av regionen, ofta i väntan på ivf om letrozole inte har funkat. Har ni barn sedan tidigare kan ni vända er privat för utskrift av läkemedel och ultraljud. Tyvärr en ganska kostsam behandling drygt 3000kr per cykel, vissa kliniker kan ha paket om fler behandlingar billigare. 

Att beställa clomifem online är riskabelt. Du vet ej vad du får eller hur din kropp svarar upp på läkemedlet utan uppföljande ultraljud.

Lycka till med försöken!

• Anonym (Längtar efter barn nr2)

Har ett barn sen tidigare men i Sverige anses man vara för gammal i min ålder. Därav frågan. 

• Anonym (Fått det förr)
    Anonym (Längtar efter barn nr2) skrev 2026-03-29 09:18:01 följande:

Har ett barn sen tidigare men i Sverige anses man vara för gammal i min ålder. Därav frågan. 

Har du vänt dig till privata kliniker? Många behandlar kvinnor en bit över 40. ( Även om chanserna då är mindre.)

Lycka till!
Svar på tråden Clomid