Saknad & skuldkänslor
Hej,
Jag har hela tiden vetat att jag gjort rätt som gjorde slut med mitt ex. Det var väldigt tufft och det förekom psykiskt våld etc i relationen. Han tog dock uppbrottet förvånansvärt bra, blev snällare och snällare. Direkt efter att vi flyttat ifrån varandra hade vi lite kontakt, men nu har det blivit mer och mer. Och jag saknar honom, jag ser allt det där fina i honom igen, allt det som försvann mer och mer under relationen är väldigt tydligt nu.
Jag kan heller inte släppa skuldkänslorna jag känt/känner för att lämna honom. Jag vet att han verkligen uppskattade mig och vår relation, att han hade svårt att känna sig älskad och många relationer bakom sig som inte fungerat. Jag kan inte släppa tanken och känslan att han liksom är mitt "ansvar", jag vill ju att han ska må bra och jag kan få honom att må bra. Det är så svårt att stå vid sidan och se någon som hade kunna leva ett helt annrolunda liv, men inte förmår ändra sig.
Jag är rädd att han inte kommer få det liv han vill ha, eller iallfall sa att han ville ha (men kanske inte direkt jobbade för att få).
Det känns som att jag sitter fast, jag kan inte vara med honom, men inte heller släppa honom. Jag är också ganska ensam just nu och det blir lätt att falla tillbaka in i vanan att ringa honom etc...