Vänner som sviker
Hej!
Är 42 och bor i en mindre by i Sverige. Flyttade hit för några år sedan och blev snabbt vän med en tjej (Vi kan kalla henne Anna) då vi har barn i samma ålder. Jag känner mig så fånig som ens bryr mig men nu sitter jag här och grubblar. Var inte jag värd mer?
Vi har varit ganska tajta i 2-3 år, Först middagar och förra sommaren umgicks vi väldigt intensivt, alltid kul och trevligt. Och väldigt förtroligt! Vi delade verkligen allt. Jag märkte redan då att hon var väldigt bestämd i vad hon tyckte om andra och oftast negativt, men hon hyllade mig. Så jag blev ju såklart smickrad och kände mig utvald. I samma umgängeskrets fanns 2 andra tjejer. Dem har jag känt i många år. Och Anna har alltid tyckt dem var tråkiga, opersonliga och slätstrukna. Alltid väldigt anti att vara med dem. Sen hände något i höstas och det är det som gör mig förvirrad. Plötsligt började Anna umgås med dessa 2 tjejer. Jag fick veta på omvägar att de sågs, åkte på resor ihop. Jag blev förvirrad för samma tjej har alltid beklagat sig över sin när väninna som inte delade något med hennes och någon annan som plötsligt började umgås med andra vänner. Men nu gjorde hon ju likadant mmot mig. Om med personer som tidigare varit för tråkiga att ungås med. Jag blev förvirrad och tog ett kliv tillbaka, vi slutade nästan höras. Jag fattar att dem har sin trio, men jag kan ändå inte sluta vara ledsen och tänka att det är något fel på mig. Vi har inte bråkat eller något sånt, det vara tvärdog mellan oss. Jag vill höra om fler varit med om liknande vänskaper? Så jag kan känna mig normal.