• Mumu

Pris på ny barnvagn?

Jag har redan börjat kolla runt lite på nätet efter barnvagnar, man är ju så nyfiken! Men man kan ju inte ge sig ut i lilla staden och kika än, för då är ju nyheten snart allmän...

Problemet är att det är svårt att hitta nypris på barnvagnar på internet. Jag kommer förmodligen att köpa en helt ny vagn, och som det känns lutar det åt en Emmaljunga. Kan kanske tänka mig en Brio också. Man vet ju inte vad man kommer att tycka när man får känna och klämma lite på vagnarna också...

Ni som nyligen köpt nya vagnar, vad kostade de? Skriv gärna vilken modell och vilka tillbehör också, så man får en schysst prisbild!

Tack tack!

• Svar på tråden Pris på ny barnvagn?
  • Uet

hej...
    En ny vagn kombi El. duo, går på ca 6500.- med hjul.
    Då räknar jag på Brio & Emmaljunga
    Då är det ju inga tillbehör men ska du ha åkpåse och så brukar det gå på kanske runt 800.-
    Så vill man ha lite tillbehör och så kanske man får räkna med runt 8000.-
    Kanske ger dig en liten prisbild iaf.

• Hallonet

Har precis beställt vagn, så jag har lite koll... men bara på Emmaljunga. Duo-vagnen kostar 6500:- och sittvagn med lift (mjuk eller hård) kostar 5500:- Rätt mycket pengar, men vad gör man inte för den lill* bebben där inne? Har ingen koll på andra märken för vi var helt inställda på en Emmaljunga från första början.

Lycka till i vagn-djungeln!

• Baronessan

Vi har beställt en Emmaljunga Duo Combi Edge med Classic Cryptonite chassit. Med tillbehör - parasoll, vinteråkpåse och hjulskydd - blev priset 7700kr.

• alfonsa72

Har beställt en Emmaljunga Classic Sportvagn med en duolift o en skötväska. Priset på allt blev 5024:-. I priset ingår även regnskydd och vindskydd. Man fick lägga en handpenning på 500:- när man beställde den.

• Cissi med en i himmlen en i mage

En Brio duo 2003 kostade förra året med alla tillbehör. 9 800:-

• JessieZ

Hej!

Vi köpte en Brio Nova med mjuklift..skötväska ingick och det gick på
    6 100:-

Kramar

• millface

Vi har köpt en Dorjan, helt ny, ser ut precis som Brio och Emmaljunga och vi fick åkpåse, regnskydd och alla andra tillbehör för 4500:-

Och nej, dom är inte farliga. De tog tillbaka de dåliga vagnarna för ett år sen.

• Mumu

Tack så mycket för svar! Om det är någon som har fler exempel så skriv gärna. Om allt går som det ska har jag BF 6/8 (lååångt kvar), så vinteråkpåse är väl ett måste. Och skötväska vill jag ha. Men parasoll, är det nåt att ha då efter sommaren? Eller har man det på vagnen när den "blivit" sittvagn också? Ja, jag kan ju inget alls om sånt här, så lär mig gärna!

Svar på tråden Pris på ny barnvagn?