Anonym (Ledsen) skrev 2026-04-07 00:03:04 följande:
Jag beklagar verkligen.. hade du något på känn? Eller kom det som ett bombnedslag? Jag och min sambo har haft det väldigt turbolent senaste halvåret. många bråk om hur prioriteringarna måste ses över. Jag kände mig aldrig mött kärleksmässigt. Utan fick egentligen bara veta att saker skulle bli bättre?.sen.
när sen var får vi ju aldrig veta men jag har hört sen, sedan starten av vårat förhållande. Jag går också sönder när vi pratar kring det praktiska och jag hör hur dåligt han mår. Inte för att det är mitt problem nu men det finns mycket kärlek kvar endå trots att det inte längre är vi två. Jag önskar bara att han förstod hur det här skulle sluta om han inte började omvärdera. Samtidigt så är ju det här vem han är och det kanske är inte är rättvist att jag kräver att han ska göra den förändringen bara för att jag tycker det.
Tack. Lite på känn hade jag kanske, men ändå inte. Allt har verkat så bra och enligt mig passar vi verkligen bra tillsammans. Vi har ju dock inte varit länge tillsammans, under 1år. Jag tror hon är påväg tillbaka till sitt ex som hon har barn med. Känner att jag är bra för henne, men att hon inte vågade tro på det fullt ut och istället går tillbaka till det trygga.
Vi har inte så mycket praktiskt att reda upp iom att vi inte bott ihop, bara setts mer eller mindre dagligen.
Men jag har väldiga problem med att bara få dagarna av mig just nu. Känns som ett mörker jag famlar i utan att ha nån riktigt kontakt yta.
Förstår dig att är jobbigt att se hur han mår, även om det inte är direkt ditt problem mera. Men man bryr ju sig. Är ju inte så att känslorna kallnar direkt.
Nu är säkert risken/chansen stor att han ändrar sig till alla dom saker du önskat, och det kommer att ge dig mera tvivel. Då du ser att han ändrar sig, men du inte vet om det är en bestående förändring eller endast temporär för att få dig tillbaka.