• Anonym (erik)

Sambo gjort slut

Hon vill jag flyttar ut asap, vi har två barn ihop.. hon känner att mina svar kommer försent att hon tröttnat, att jag ska flytta ut.  Att jag inte tagit ansvar nog och i viss mån har hon nog rätt. och jag kan dock inte se ett liv utan att vara runt mina två barn dagligen.. Vad fan gör man .. ska man behålla värdigheten och bara dra eller böna och be eller något däremellan.

• Svar på tråden Sambo gjort slut
  • Fjäril kär

Flytta  ut och behåll din värdighet. Du måste fortfarande vara en förälder som ska samarbeta med henne och DET saboterar du big time genom att börja böna och be och skapa drama.

Hon har bestämt sig. Det kan du inte göra något åt. 

• Anonym (erik)

Hon har bestämt sig innan dock . Men du har rätt i sak. 

• Queen Ice

Är inte det mest värdiga att erkänna och steppa upp och bevisa att man kan ta ansvar för sin familj och verkligen visa att man vill behålla den?

• Anonym (Volvo)

Att böna och be är väl bara bevis för att hon har rätt i det hon säger, att du reagerar för sent...

Så med det sagt är det bäst att flytta och hoppas på att ni kan mötas som föräldrar  istället 

• Anonym (erik)

Jopp, kommer flytta ut och gör inga förösk ytterligare. ej värt det mer

• Shameless

Om hon försöker att kasta ut dig eller tvinga dig att flytta så kom ihåg att du har laglig rätt att bo kvar i 3 månader då uppsägningstid gäller (om du är skriven på adressen).

• Anonym (erik)

Hon äger huset sedan innan 

• Minkoppte

Vilken värdighet?
    Värdigt hade varit att ta ditt ansvar och inte lalla runt tills hon ruttnade på dig. 

• nihka
    Anonym (erik) skrev 2026-04-06 20:31:39 följande:
    Sambo gjort slut

Hon vill jag flyttar ut asap, vi har två barn ihop.. hon känner att mina svar kommer försent att hon tröttnat, att jag ska flytta ut.  Att jag inte tagit ansvar nog och i viss mån har hon nog rätt. och jag kan dock inte se ett liv utan att vara runt mina två barn dagligen.. Vad fan gör man .. ska man behålla värdigheten och bara dra eller böna och be eller något däremellan.

Om det här verkligen har fått dig att inse att du behöver steppa upp och du också är beredd att göra det så "böna och be". Sårad stolthet har ingen plats här. Var helt naket ärlig. Om det finns bara en liten chans att du kan reparera skadan så gör det för er och inte minst för era barns skull. 

Om det har gått så långt att hennes känslor för dig har dött kommer det inte att funka, men om hon inte är riktigt där än är det kanske idé försöka väcka det ni hade till liv igen. Du har ju uppenbarligen gjort henne enormt besviken och frågan är om hon kommer att lita på att allt inte bara går tillbaka till som det var tidigare om hon ger dig en ny chans, så du måste verkligen ha konkreta förändringar att presentera. Fråga henne också om hon har träffat någon ny. Då är det oftast kört.

Oavsett hur det går är det bra att veta att du har gjort allt som står i din makt så du inte ångrar senare att du gav upp för lätt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Sambo gjort slut