Inlägg från: SmartsomFN |Visa alla inlägg
  • SmartsomFN

Vaccination

Du får upp en massa skeptiska åsikter eftersom algoritmerna föreslår det. Det är allmänt känt att de som skippar vaccinationsprogrammet är lågbegåvade.

• SmartsomFN
    Jerkan2025 skrev 2026-04-06 22:15:59 följande:
    Många som vaccinerade sig mot svininfluensan fick  narkolepsi t.ex.
    Det stämmer att det fanns en koppling mellan vaccinet Pandemrix och en ökad risk för narkolepsi, särskilt hos barn och unga. Det upptäcktes efter massvaccinationen under svininfluensan.
    Samtidigt är det viktigt att sätta det i perspektiv: det rörde sig om en ovanlig biverkning, och vaccinet togs fram under tidspress i en pandemi. Säkerhetssystemen fungerade och man identifierade problemet, stoppade användningen och följde upp drabbade.
    Det går alltså inte att dra slutsatsen att vacciner generellt är farliga. Tvärtom visar det här exemplet att övervakningen är strikt och att risker tas på allvar.
  • SmartsomFN
    Anonym (J) skrev 2026-04-07 09:50:32 följande:

Många i tråden skulle glatt knapprat i sig Neurosedyn också.

Det går visst bra att inte ifrågasätta...

... Och jorden är platt och RIKS slår public service på fingrarna.
  • SmartsomFN
    Anonym (J) skrev 2026-04-07 10:51:20 följande:
    Neurosedynskandalen är fakta.
    Tror du på att jorden är platt osv. ?

Annars saknar din jämförselse logik.
    Din logik haltar på så många nivåer.
    Neurosedyn användes innan moderna läkemedelskrav fanns och testades bristfälligt ? det var just den skandalen som ledde till dagens strikta regler.
    Vacciner i barnprogrammet granskas däremot i omfattande studier och övervakas löpande av myndigheter som European Medicines Agency och World Health Organization.
    Att likställa dem bortser från 60 års medicinska framsteg och är inte en vetenskapligt hållbar jämförelse.
  • SmartsomFN
    Anonym (P) skrev 2026-04-07 13:37:06 följande:

Nu pratar du plötsligt om likvärdiga preparat, innan var det tal om skadlig medicin. 

Jag vet inte var gränsen går för muta av läkare anställda av regioner, men tror du att läkare inte har råd med lyxmiddag på egen hand utan blir så imponerade av lite wine and dine att de tex beordrar kollegor att skriva ut en speciell medicin utan att motivera varför? De blir så imponerade av en förstaklassbiljett att de börjar skriva ut medicin utan en tanke på patientens bästa? Och föreskriver vaccin som de vet skadar folk, för de fick ju faktiskt fria cocktails? 

Säger nog mer om vilka usla män skribenten dejtar än något annat.
  • Meddelande borttaget
  • SmartsomFN
    Anonym (M.) skrev 2026-04-07 19:34:13 följande:
    Helt fel. Jag är en övre-medelålders kvinna med två vuxna barn. Att jag har röstat på Sd stämmer, men jag kommer kanske inte att göra det i nästa val p.g.a. hur de jamsar med Israel. Men nu är vi off topic. Sd har inga åsikter om barnvaccinationsprogrammet. 
    Nästan mitt i prick med andra ord. Vilken lågoddsare!
  • SmartsomFN
    Anonym (M.) skrev 2026-04-07 20:09:49 följande:
    Då kanske det inte är MENINGEN att de ska överleva? Det är ju inte heller vettigt, att vi helt sätter det naturliga urvalet ur spel med våra vaccinationsprogram. Detta innebär ju bara att våra barnbarnsbarn kommer att bli så klena, att de dör av minsta förkylning...
    Du är verkligen vidrig! Jag hoppas innerligt att du trollar.
Svar på tråden Vaccination