Vaccination
Jerkan2025 skrev 2026-04-06 22:15:59 följande:
Många som vaccinerade sig mot svininfluensan fick narkolepsi t.ex.De som fått narkolepsi hörs för att de varit med i media, forum på nätet osv medan vi andra som också tog sprutan inte märks då vi mådde bra och inte fått några biverkningar. Vi är ju extremt många fler!
En annan jämförelse eftersom ni har barn hämtad från min bekantskapskrets: en nära vän väntade sitt första barn. De fick gå på tillväxt ultraljud många gånger då barnet beräknades vara litet.
Givetvis blev min vän orolig och gjorde precis det man inte bör göra där och då (utan istället först prata med en medicinskt kunnig inom området). Hon googlade. Hon blev jätterolig. Så många frågeställningar om tillväxtultraljud och barn som varit för små, komplikationer med mera.
Ställde henne frågan om hon läst några solskenshistoria? Inte många svarade hon. Vet du, TS, varför? För att när det går bra så skriver man sällan det på nätet på olika forum eller gör inlägg om det på SoMe. Antalet barn som föds fullgågna trots tillväxt-UL är många, väldigt många.
Min vän? Fullt frisk unge på 4,1 kg som slog alla med häpnad och en mamma som inte skrivit om sin solskenshistoria på något nätforum.
Mitt råd till dig om vaccin är att söka information om sjukdomar och varför de vaccineras mot.
Jag antar att du tar Ipren utan problem vid exempelvis huvudvärk eller feber? Läst de sällsynta biverkningarna på Ipren? Njurpåverkan, magsår, anafylaktisk reaktion. De tar man oftare och många som tar dem men du läser sällan om det .