• Anonym

Vaccination

Anonym (P) skrev 2026-04-07 15:24:15 följande:

Ja vad ska han säga? Jag litar på fakta men väger gärna in anekdotiska historier från random anonyma på internet i ett viktigt beslut om mitt barns hälsa?

Folkhälsomyndigheten, WHO och forskare är eniga om att vaccin är bra, men signaturen Ted98 på FL skrev att hans lille Neo blev grön i ansiktet av vaccin och hade hicka i två dagar, så jag skiter i vaccinet. 

Just därför borde de mest grundläggande, viktiga vaccinerna vara obligatoriska att ta.

Jag har en bekant som är antivaxxer de luxe, hon har inbillat sina döttrar att vaccin är livsfarligt och ett djävulskt påhitt av "BigPharma".
    Hon tror att cancer försvinner om man helt utesluter socker, för "tumörer livsnär sig på socker".
    Hon tror att Covid19 spreds via 5G-nätet och att vaccinet innehöll microchip så att Bill Gates och världens andra onda människor kan styra oss. 
    Vaccinet innehåller microminismå cirkelsågar som Bill och gänget kan starta när de vill och då sågas vi söner inifrån.

Håhåjaja.
  • Anonym
    Anonym (P) skrev 2026-04-07 17:22:48 följande:
    Ja, att själv få bestämma över sin kropp är viktigt. Men man borde få höga böter om man inte låter sitt barn få bevisligen viktiga vaccin. Man får riskera sitt eget liv men inte andras. 
    Ungefär som jag tänkte skriva, nu gjorde du det istället. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Anonym (M.) skrev 2026-04-07 17:46:17 följande:
    Då upprepar jag den fakta jag skrev i ett tidigare inlägg, nämligen att grundfriska, välnärda barn i västländer, där folk känner till egenvård, och där läkarvård finns att få för alla - inte dör i de vanliga barnsjukdomarna. Undantag finns, men den risken är mindre än att de ska dö av komplikationer av vaccinationerna. 

Barnsjukdomarna är dock farligare för vuxna. Men från 18 års ålder (eller är det 16 med dagens lagstiftning? Annars kan man ändra till 16), så kan ju alla tonåringar som vill skaffa sig dessa vaccinationer själva. 
    Det understrukna,  det är 100% felaktigt. 
    Odiskutabelt.
  • Anonym
    sskf skrev 2026-04-08 16:02:55 följande:

Detta med vaccin och covid är ett sett att avliva vissa typer.
    Hela covid är en bluff tvinga befolkningen att ta vaccin. När det inte är en real sjukdom. 

Lägg bara ner.
  • Anonym
    sskf skrev 2026-04-08 18:39:27 följande:
    TystSom att behöva 5 olika doser med rävgift. Folk vaccinerar sig bara för att varje år men det behövs inte för det är en fejk sjukdom. 
    Jag tror att du behöver en kram.
Svar på tråden Vaccination