Bortavtalad
Står du bostadskö och kan få hyreslght om du flyttar nu?
Står du bostadskö och kan få hyreslght om du flyttar nu?
Jag gissar han blev illa behandlad och utnyttjad av sitt ex i deras bodelning, och ville gardera sig att det inte händer igen. Men kan han inte ändra sig efter så pass lång tid som 14 år, är det nog bäst att lämna om du inte gillar upplägget.
Du valde att låta dina barn växa upp som gäster i ditt hem med tanke på att de inte ens fick ett eget rum att dela på, medan hans barn skulle ha eget/egna rum. Sov dina barn på soffan eller hur såg det ut rent praktiskt? Vad hade den här mannen som var så glittrande bra att det var värt att låta dig utpressas med hot om uppbrott om du inte gick med på den här usla dealen, och värt att låta dina barn växa upp som besökare där du valde att bo?
Ekonomi är viktigt i ett förhållande, kanske till och med det viktigaste.
Är ena partnern förmögen så är det än mer viktigt att ekonomin sköts korrekt. Dvs den som inte har förmögenhet skall så klart inte behöva betala mindre på hushållet eller få annat i kompensation - så det vill jag vara tydlig med.
Nu i efterhand, 14 år senare, inser ju både jag och sambon att han hade haft bättre med en kvinna som är förmögen. Men det är inte försent så klart - vi är inte lastgamla precis.
Detta blir ju värre och värre.
Vad tycker hans vuxna barn, som du ju tagit hand om och då ändå måste stå ganska nära, om det hela?
Låter inte som det finns mycket kärlek mellan er, så lika bra att dra av plåstret och flytta snarast. Du har bara ett liv. Du behövde någonstans att bo och han behövde en hushållspartner. Kanske dags nu att gå vidare.