Inlägg från: Mickezzz |Visa alla inlägg
  • Mickezzz

Bortavtalad

Hej,

Trist läge men man kan tycka han borde släppa på det nu.

Jag var i en liknade sits, jag hade ett eget hus när Vi träffades.
    Min fru hade levt slösaktigt och hade verkligen inte en krona sparat.
    När vi flyttade ihop fick hon också skriva på ett sånt avtal.
    Jag hade lagt in 400 tusen i kontantinsats sen hade huset ökat lite i värde också.

Efter några år tillsammans kände vi att vi ville flytta och köpa något vi bägge valde ut och dessutom närmare skolan för mitt barn (jag hade ett barn sen tidigare).

Detta gjordes och nu skrev vi om avtalet, jag la även här in 400 tusen i kontantinsats så dessa pengar öronmärktes till mig.

Ett kort tag efteråt fick vi barn tillsammans och vi gifte oss.
    Då växte vi ur huset ganska snabbt eftersom vi även ville ett till barn :).
    Dax för flytt igen efter bara 4 år? Nu blev det betydligt dyrare hus och ca 2 miljoner i kontantinsats..
    Jag skaffade en försäkring då så mitt särkulle barn skulle få sitt arv och att min fru och våra barn skulle kunna bo kvar.
    I samma veva så kände jag även att detta är ju kvinnan i mitt liv så jag rev pappret ang dom öronmärkta pengarna.
    Då hade vi varit ett par i 6 kanske 7 år.

Antigen är man ett par och hjälper varandra i nöd å lust eller så känner man inte så och då är det dax att lämna.
    Och efter 14 år ihop plus nytt boende så skall ändå allt vara hans så hade jag lämnat.

Vi min fru och jag har nu 18 år ihop och visst första tiden vet man inte men efter 5-10 vet man och tvekar man fortfarande efter 14 år då litar man inte på sin partner.

• Mickezzz
    Anonym (Vad gör jag) skrev 2026-04-12 21:53:16 följande:

Han skrev avtalet efter att vi bott ihop 5 år då han ville köpa nytt hus. 

Nu efter 14 år ihop vill han ha ytterligare nytt hus men att vi förnyar avtalen men med samma upplägg - han äger allt både vad gäller hus och lösöre. 

Ja jag läste det.
    jag hade aldrig gått vidare med det köpet, dels pga att ens partner inte litar på mig och jag vill också känna en trygghet i mitt hem.
    Kommer det ett bråk så kan han med andra ord bara slänga ut dig.
    Känns som ett slags maktbehov vilket inte är acceptabelt i ett förhållande.
Svar på tråden Bortavtalad