Tips för 6 månaders "high need" flicka

KORT BAKGRUND
DAGTID
NAPS
NATTTID
Om någon som haft liknande situation/beteende har tips eller tricks testar vi gärna dessa då vi har slut på ideer och hoppas just nu bara att det blir bättre med åldern.

Ungen är 5 månader.
Den ska inte behöva åla runt i vardagsrummet själv utan bäras och gullas med.
Sätt inte diagnos utan ge närhet.
Låter som ont i magen. Dottern hade kolik och då var det mycket spänna sig och skrika..
Min son sov ?aldrig?, var tidig motoriskt och ville bara sitta i upprätt ställning i vagn. Han skrek dock sällan och var alltid glad trots extremt lite sömn. Han ville aldrig sova i vagn. Idag har han adhd och autism.
Det är inte så mycket ni kan göra, det går över så småningom
Testa med pigga barnsånger eller att ni sjunger som underhållning och rogivande musik vid sovdags.
Jag utgår från att ni pratat med BVC om detta och att de uteslutit att hon har ont någonstans. (Men kolla upp tyst reflux.)
Jag tycker om benämningen "plusbarn". Inte för att det är någon diagnos utan för att man med hjälp av att ha ett ord på det kan hitta vägledning och stöttning.
Det är säkert inget som helst fel på er dotter! Vissa är helt enkelt mer krävande. Jag har varit så väldigt ängslig när jag träffat andra föräldrar vars barn sitter snällt och pillar med en skallra samtidigt som det känns som att jag själv försöker hålla fast i en vildfångad grävling som inte är nöjd med något. Eller, han är alltid glad, men blir frustrerad när han måste vara stilla utan att det händer något skoj.
Er dotter låter väldigt mycket som vår son var i den åldern, förutom att även nätterna var hemska för oss trots samsovning. Visst, det finns massa tips så som att bära i sjal, babymassage och liknande men det största för oss var nog att bara landa i att "This too shall pass". Just runt halvåret upplevde jag också att vår son ville mer än han kunde, och mycket frustration har släppt i takt med att han lärt sig gå och kommunicera bättre. Han är 14 månader nu. Han har fortfarande energi som gör att alla våra vänner och bekanta bara står och stirrar helt förundrade på honom när han springer runt timme ut och timme in, men det är lite lättare nu. Så mitt bästa tips är att bara omfamna den här fasen som den är och anpassa sig efter barnet. Testa er fram, och var beredda på att det som funkat i två veckor plötsligt behöver göras om.
Jag upplever i alla fall att jag fick ett annat lugn när jag slutade leta efter någon mirakelkur.
Låter som ont i magen? Har ni uteslutit tyst reflux och överkänslighet mot komjölksprotein?