• Therese356

Nipt test

Hej!

Väntar svar från Nipt provsvar. 
    Hur ser provsvaren ut när dem väl kommer? Någon som kan dela med sig med bild? Får inte fram något när man googlar.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Nipt test
  • Anonym (Nipt)

På mitt stod det bara ?normalt? sen stod det ?visa könskromosomer? och de var valbart om man ville se eller inte :) 

• Anonym (Anonym)

Såhär såg det ut för mig, NIPT gjort via Testmottagningen. På bilden har jag valt att visa könshormoner. Annars står det "hemligt värde" och så får man trycka på det för att visa vilket kön bebis har.
  • Therese356
    Anonym (Nipt) skrev 2026-04-24 22:30:24 följande:

På mitt stod det bara ?normalt? sen stod det ?visa könskromosomer? och de var valbart om man ville se eller inte :) 

Du har inte provsvaret sparat och vill dela med dig? Var det lätt att förstå?
  • Therese356
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-25 09:28:42 följande:
    Såhär såg det ut för mig, NIPT gjort via Testmottagningen. På bilden har jag valt att visa könshormoner. Annars står det "hemligt värde" och så får man trycka på det för att visa vilket kön bebis har.
    Hoppas det är lika enkelt från karolinska. Kan man se sannolikheten med om man klickar på?
  • Anonym (Anonym)
    Therese356 skrev 2026-04-25 19:32:20 följande:
    Hoppas det är lika enkelt från karolinska. Kan man se sannolikheten med om man klickar på?
    Jag kan inte se någon sannolikhet, utan bara värdet normalt och det är ju egentligen det som är det viktigaste.
Svar på tråden Nipt test