Panikångestattack?
Hej på er!
igår var jag ute på en promenad. Från ingenstans när jag nästan var hemma, hade 5 min promenadväg kvar började det bränna i ryggen och pulsen öka.. började få lite smått panik se och gick fortare för att komma hem.
när jag sedan kom hem så la jag mig i soffan för att hoppas att pulsen skulle gå ner. Men istället började pulsen istället öka. Hjärtat dunkade hårt i bröstet, jag får svårt att andas, kan inte ta djupa andetag. Börjar storgråta, får fullständigt panik och kände såna overklighetskänslor så det finns inte. Trodde Jag skulle dö! Ville åka in till sjukhuset men min sambo lugnade ner mig och efter en timme så började pulsen äntligen sänkas och jag kunde börja andas igen.
efteråt var jag så trött och dränerad på energi. Jag sov oroligt i natt. Och idag är jag fortfarande helt slut och ofattbart trött. Fortfarande stel och brännande känsla i rygg och är fortfarande lite orolig och rastlös.
tror ni det kan varit en panikångestattack jag fick? och kan man må så här efteråt?
jag har alltid varit en orolig själ och haft psykisk ohälsa hela mitt liv på olika sätt men aldrig någonsin har jag varit med om något liknande.
Snälla dela gärna med er historia och erfarenhete, skulle bli så tacksam för det!
/orolig och rädd