Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Mannen hade tinder

Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 13:02:07 följande:
    Jag tror det också.... typ att han fick se hur attraktiv han faktiskt är och ville inte gå miste om alla uppmärksamhet han får.
    Märkte när vi var ute, jag skojar inte. Varenda tjej kollade in honom. Varenda en. Även sett nya vikarier på hans jobb som skrivit till honom, han har inte svarat och vissa har han skrivit inte intresserad, har fästmö.
    Även hans lärare nu som fan är lika gammal som hans mamma. Även hon letade upp honom på Facebook och skrev.

Så ja... han är väldigt attraktiv, charmig och magnetisk Gråter.
    Han har aldrig haft ens en flickvän förr. Jag tog faktiskt hans oskuld om ni vill veta. Hemskt.
    Förr fanns inget intresse för tjejer över huvud taget och sen efter vi träffades och 1 år senare och han "leveled up" och fått smak på sex, så kanske därför han tänkte att han inte ska gå miste om alla kvinnor där ute.
    Okej, du var hans första riktiga tjej. Kan förklara varför han börjar trassla nu. Han har liksom gått miste om ungdomsåren. 

Han kan ha tänkt att när jag är gift så finns det ingen återvändo, då måste jag vara trogen resten av livet. Många killar tycker att den tanken är skrämmande. 

Så han hade behövt leva ett lite friare liv i ett par år innan han band sig. Sedan tröttnar de flesta vettiga människor och vill ha en mer stadig partner. 
  • Anonym (F)

Det vet man ju inte. Kanske mognade han lite senare än andra. Han borde ju ändå ha insett att han såg bra ut, även innan han träffade dig.

Man behöver inte vara supersnygg för att gå ut och träffa lite tjejer. Eller stöta på tjejer som är intresserade i andra sammanhang. Tjejer kan ju också visa sitt intresse. 

Men du är ju i en väldigt svår sits. För du vill vara tillsammans med honom, men han verkar inte riktigt kunna stadga sig.

Risken med att förlåta honom och rulla på med era planer, är att han då lär sig att han kan bete sig lite hur som helst, han blir ändå förlåten. 

Sedan är han väl inte riktigt drömkillen om han inte kan hålla sig till den som han är tillsammans med? 

Men om han är verkligt ledsen och ångerfull, så visst kan du chansa på att det blir bra. Men ha med dig en tanke om att det finns en risk att det inte håller pga honom. 

Stålla dig i bostadsköer och se till att han också tar pappaledigt, så att du inte hamnar för långt efter i din yrkeskarriär. Ser om ditt hus helt enkelt och satsa både på dig själv och på familjen, så att du kan stå på egna ben om något skulle hända. 

• Anonym (F)
    Noname00 skrev 2026-04-29 16:26:16 följande:
    Mannen hade tinder

Det kan faktiskt vara så att han reggat sig och visa upp sig bara för att få bekräftelse inte för att träffa någon vilket är rätt vanligt.

Enligt TS så får partnen bekräftelse från många olika håll irl, han verkar ju ha både ett utseende och wn personlighet som bidrar till att han får det. Han hade dessutom en flickvän som verkligen gillade honom. Varför skulle han då behöva mer?
  • Anonym (F)

Jag vill verkligen inte uppmana dig att gå tillbaka om det inte känns rätt att göra det! Om du inte tror på det.

Men har man haft några fina år i förhållandet, utan någon otrogenhet från någon sida, och har fått barn tillsammans, så är de åren inte bortkastade, även om man skulle skilja sig senare. De är bara en innehållsrik period i ens liv, som var fin fram till dess att svårigheterna i relationen blev stora. Som förmodligen också lärde en en del om sig själv och andra. Man utvecklades.

Sedan, att han inte ville prata med dig kan bero på att han stod så till att det inte passade att ta ett allvarligt samtal där och då. Men han borde ha textat något om att han skulle ringa upp. Man kan ju undra varför han inte gjorde det.

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 23:19:42 följande:

Herregud blev så förvirrad och tankarna bara snurrar  Gråter

Lägg dig och försök att sova, en uttröttad hjärna kommer sällan fram till några bra svar. Eller gör lite gymnastik/yoga för att få ner kortisolet i kroppen.

Du kan lika gärna vila nu för situationen är helt densamma i morgon. Inget har ändrats. Bestäm inget just nu. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-30 12:40:04 följande:

Konstiga är efter att ha jobbat på samma ställe i 8 år så från ingenstans fick jag ett ryck i slutet på mars att söka annat jobb, att det är dags och har varit på massa intervjuer nu.
    Sen kom april och det blev slut. Sen kommer maj, förhoppningsvis nytt jobb.
    Märkligt.  Ny början eller vadå?

Jag tycker att det var bra att han inte ljög.

Ta nu hand om dig, det är det enda man kan göra när man är i kris. Äta regelbundet, försöka sova/vila och ta promenader så att kroppen börjar fungera.

Du behöver veta orsaken till att han hade kontakt med andra. Är det så att han egentligen vill vara fri så är det ju bäst att han är det. Då släpper du bara, trots att det gör jätteont. 

Ja, det här kan vara en nystart för dig. En konstig  och oväntad sådan, men ändå en nystart denna vår.
  • Anonym (F)

Ja, han får berätta för systern själv! Du berättar för din släkt och dina vänner och han för dem på sin sida. Knäppt att du ska berätta för systern.

Nu ska du inte ta för illa vid dig och tro att du inte var attraktiv. Utan det handlade nog om honom och hur han utvecklades. Att han aldrig hade varit i ett seriöst förhållande, ja inte ens tillsammans med en tjej, före dig. Sådant kan bli komplicerat, han kan lätt tänka att gräset är grönare på den andra sidan.

Sedan tror jag inte att han kommer att avslöja vilken kvinna som han var otrogen med, om det var så. För att han är rädd att du ska kontakta den kvinnan i så fall. Det viktiga är ju att du får bekräftat från honom att det har hänt. 

Jag tycker också att man ska avsluta sitt förhållande innan man påbörjar något nytt. Att vara otrogen är ett karaktärsfel. 

Det brukar vara kaos 3-7 dagar när sådant här händer. När man bryter upp från ett långt och stadigt förhållande. Sedan riktig sorg i flera månader. Man kan vara ledsen efter den tiden också, men man bör ha börjat hitta sitt nya fotfäste då. 

Så jag hoppas att du får en kanonbra semester i augusti! Trots allt. Och att det nya jobbet blir intressant.

Men du behöver ge sig ut och leta ganska snabbt efter någon ny man när du börjar hämta dig efter detta! För de bra killarna går åt.

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-05-01 06:36:29 följande:

Jag var bara tidsfördriv. En tjej han övade sig med och fick se vad ett förhållande går ut på. Vad man ska göra och inte göra.
    Förstår nu varför bröllop aldrig blev av.
    Nu är han redo för nästa sen  och värsta är att nästa tjej kommer han säkert gifta sig och ha barn med inom 1-1½ år Gråter sett detta flera flera gånger bland folk även kändisar. Där en man leker med en kvinna i flera år sen bara vänder om och går vidare till nästa som inget och den nya får den bästa versionen av honom

Nej, jag tror verkligen inte att det var så från början! Ni har haft något tillsammans, annars skulle han inte ha gråtit i telefonen.

Men du var hans första tjej. Man är sällan ihop med sin första tjej/kille hela livet. Han var i början av sin utveckling när det gäller relationer. Sedan har han kompisar som lever ett röjigt liv. Det bidrar också.

Så jag tror inte att detta var någon medveten strategi från hans sida alls. Du är inte lekt med, förutom att han svek på slutet. Var väl för feg för att säga något då också.
  • Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-05-01 12:56:32 följande:

Är så jäkla äcklad. Besviken. Har levt I en lögn i 4 år. 
    Efter narcissisten så tänkte jag aldrig mer någon man! Ska vara själv. Men så kom han här och jag var dum som gav chans. Ångrar mig så djupt!
    Hade kunnat leva ensam och fixa ett barn med spermadonator.
    Är 34 snart. Har även fått veta jag har endometrios förra veckan och kan ha svårt bli gravid.
    Efter narcissisten så blev jag eb helt annan människa. Fick världens glow up och var i den bästa formen någonsin och det strålade om mig. Folk även kom upp till mig ute och sa att jag lyser :(
    Sen träffade detta kräket som bara lurats sen dag 1.
    Antagligen tyckte han det var mysigt och bekvämt, ha mig hemma sen göra vad han ville bakom min rygg men ändå ha mig hemma som trygghet  att gå tillbaka till när han ville.
    Är så sjukt äcklad att jag vill spy. Det spelas upp bilder i huvudet på hur han haft sex med dessa tjejer, hur han njutit av andra, hur han har gjort. Kysst dem, smekt, oralsex samma som han gjorde med mig. Tanken att andra har fått honom så kåtan äcklar mig så mycket!!!
    Och att sen somna med mig, äta vid samma bord, säga han älskar mig mer och mer varje dag, köpa blommor, presenter, gå på dejter, prata om bröllop och barn. 
    Alltså när fy fan alltså 

Tror inte alls att det har varit så hela tiden som du nu föreställer dig! Men kanske att det har hänt något irl under det senaste året, när du märkte att han hade förändrats.

Han skulle aldrig ha gått med på att gifta sig med dig om han inte var allvarlig! Men troligtvis började han tveka. För att han är oerfaren, för att kompisarna håller på. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-05-01 14:59:43 följande:

Saken är den hans familj har alltid sagt sen vi förlovade oss efter 2 år. Du måste gifta dig och skaffa barn. Hon är fantastisk och du lär aldrig hitta bättre. Det är dags, du är inte ung längre.
    Så tror han bara känt press av familjen

Roliga är att när vi började dejta så sa jag tydligt jag har inte nerver eller tid för att "dejta" som någon tonåring och slösa tid, för att sen gå skilda vägar. Utan jag dejtar för att gifta mig, så om du inte är på samma plan så säg det ärligt så avslutar vi redan nu innan det blir mer seriöst.
    Han visste vad han gav sig in på :(

Ja, och han var nog seriös då i början i alla fall. Hans fel är att han inte signalerade när han började bli tveksam, började kolla på olika sidor och ta egna kontakter. Så på slutet slösade han definitivt medvetet på din tid! Det var väldigt svagt och hänsynslöst av honom! Du har rätt att vara arg!
  • Anonym (F)
    Avenia skrev 2026-05-01 15:20:41 följande:

Jag har precis kommit ur ett över 20 år långt förhållande där min man ständigt hade intresse för andra men där jag valde att tro honom istället för bevisen. Jag önskar att jag tagit steget att lämna efter 3-4 år. Istället valde jag att tro alla hans lögner och slösade hela mitt liv. 

Det jag försöker säga är: han är inget att ha. Han kommer att ljuga. Han kommer inte att ändra beteende. Hans nästa tjej kommer att bli utsatt för samma sak. Var "glad" att du upptäckte detta nu och inte om 10-20 år. 

Hoppas att du hittar fram till ett bra sätt att leva nu! För du har väl trots allt många år av livet kvar? 😊 Men jag kan förstå om du är besviken!
  • Anonym (F)

Det kommer kanske inte att fungera?

Han berättar vad han ska göra och sedan drar de iväg och gör något annat. De kan ju i och för sig ha börjat så som han sa att de skulle göra, men sedan dragit ut.

Det han skriver om var han befinner sig  är konstigt, för det spelar väl ingen roll i vilken stad som han sitter vid ett spelbord i? Är du säker på att ChatGpt angav rätt stad för bilden på spelbordet? Det borde ju inte vara svårare för honom att berätta att han är i den ena staden eller den andra?

Men du gillar inte att han är på nattklubb och spelar i alla fall. Du misstänker att han flörtar med tjejer där.  

Sedan är du upprörd över att han inte hör av sig under kvällen. Brukar ni höra av er regelbundet när den ena är ute på egen hand? I så fall är det ju lite knepigt att han inte skickar något.

Du blir misstänksam när du inte får något från honom, för du tänker att de har gått ut istället för att chilla, och det vill du inte, för då finns det en risk för otrogenhet.

Han vågar alltså inte berätta var han är (om det är orsaken till att han inte kontaktade dig) och du tänker att han är ute och flörtar med andra.

Det finns mycket misstänksamhet i det hela från din sida (med viss rätta för det verkar ju ha hänt saker tidigare!)
    Han tänker uppenbarligen inte sluta att gå ut med vännerna i alla fall.
    Men undviker att informera dig. 

• Anonym (F)

Det kommer kanske inte att fungera?

Han berättar vad han ska göra och sedan drar de iväg och gör något annat. De kan ju i och för sig ha börjat så som han sa att de skulle göra, men sedan dragit ut.

Det han skriver om var han befinner sig  är konstigt, för det spelar väl ingen roll i vilken stad som han sitter vid ett spelbord i? Är du säker på att ChatGpt angav rätt stad för bilden på spelbordet? Det borde ju inte vara svårare för honom att berätta att han är i den ena staden eller den andra?

Men du gillar inte att han är på nattklubb och spelar i alla fall. Du misstänker att han flörtar med tjejer där.  

Sedan är du upprörd över att han inte hör av sig under kvällen. Brukar ni höra av er regelbundet när den ena är ute på egen hand? I så fall är det ju lite knepigt att han inte skickar något.

Du blir misstänksam när du inte får något från honom, för du tänker att de har gått ut istället för att chilla, och det vill du inte, för då finns det en risk för otrogenhet.

Han vågar alltså inte berätta var han är (om det är orsaken till att han inte kontaktade dig) och du tänker att han är ute och flörtar med andra.

Det finns mycket misstänksamhet i det hela från din sida (med viss rätta för det verkar ju ha hänt saker tidigare!)
    Han tänker uppenbarligen inte sluta att gå ut med vännerna i alla fall.
    Men undviker att informera dig.

• Anonym (F)

Den här killen gillar sitt liv ute för mycket. Det är möjligt att han vill vara tillsammans med dig, men han ger inte upp det andra.

Om man litar stenhårt på sin kille spelar det ingen roll var han går egentligen, men den här killen har ju inte varit riktigt att lita på. Och du gillar inte nattklubbar, så du vill ju inte följa med heller. 

Ni är olika, han verkar vilja ha ett liv med mer festande och spel.Kan bli riktigt besvärligt på sikt.

Svar på tråden Mannen hade tinder