• Anonym (Sussi.)

Sambo avskyr barnens pappa

Tänkte ställa frågan. Ni som har varannan vecka och lever med en ny alt har barn med nya. vad tycker era respektive om kontakten med barnens pappa? Min sambo hatar det och tror nog han mestadels är svartsjuk. får ?smyg? ringa och smsa honom när sambon är borta på jobb. Han vill sköta all kontakt mellan, hämta/lämna. brukar även fråga min mamma om hjälp för att jag ska slippa. 
  • Svar på tråden Sambo avskyr barnens pappa
  • Anonym (spring)

Spring! Lånmgt åt helskotta! Nu, igår.

• Anonym (Sussi.)

inte ofta alls smsar vi eller pratar. Men man måste kunna ha kontakt.

• Anonym (Sussi.)

Inte meningen att min mamma ska vara mellanhandlare för att han tycker det är jobbigt. Vid överlämningar o så 

• Grässtrå77

En sådan person är inte tillräckligt mogen för att ha en seriös relation med en partner med barn.

Har ni ett gemensamt barn? Om inte så avsluta relationen.

• Tow2Mater
    Anonym (Sussi.) skrev 2026-05-07 21:05:49 följande:

Inte meningen att min mamma ska vara mellanhandlare för att han tycker det är jobbigt. Vid överlämningar o så 

Vad är 'o så'? Vilka andra direktkontakter har ni?
  • Anonym (R)

Han verkar vara sjukligt svartsjuk. Tyvärr. Och vad som är ännu värre är att han inte kan hantera dessa känslor på ett vettigt sätt. Det klart att du ska kunna ha kontakt med exet gällande barnen.

En så kallad röd flagg. 

• Anonym (Barnens föräldrar)

Barnens föräldrar måste prata med varandra kring sina bsrn och gärna kunna ha en vänsklig kontakt. Kunna äta en middag med sina barn tillsammans och sånt.

Hindrar din nya man dig - så gör slut med din nya kille.

• Ikaros12

Jag brukar inte reagera starkt på texter som folk skriver här, då jag vet att vi inte har hela bilden. Men i det här fallet så känns det du beskriver verkligen inte bra. Jag får en klump i magen och är på riktigt orolig vart detta beteende kommer att leda. Att det blir värre tror jag tyvärr. Det du beskriver är inte friskt och du behöver prata med någon om det. Gärna med någon som har erfarenhet av våld i nära relationer.

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Barnens föräldrar) skrev 2026-05-07 22:26:14 följande:

Barnens föräldrar måste prata med varandra kring sina bsrn och gärna kunna ha en vänsklig kontakt. Kunna äta en middag med sina barn tillsammans och sånt.

Hindrar din nya man dig - så gör slut med din nya kille.

Det är dock ganska överdrivet. Gemensamma middagar???
  • EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2026-05-07 22:46:06 följande:
    Det är dock ganska överdrivet. Gemensamma middagar???
    Varför skulle det vara överdrivet?

Det för barnens bästa och att ha gemensam middag så och då är bra. 
Svar på tråden Sambo avskyr barnens pappa