• Anonym (Fast)

Göra slut

Jag älskar honom, men kan konstatera att vår relation av olika orsaker inte kommer att fungera.

Hur tar jag mig vidare? Han vill inte förlora mig, och det gör det ännu svårare...

Skriva listor?
    Distrahera mig?
    Förbli vänner?
    No contact?

Behöver hjälp, för jag känner mig fast. Kan inte stanna men klarar inte att gå.

• Svar på tråden Göra slut
  • UngGubbeinorr

Jepp, ibland kan det vara svårare att lämna än att bli lämnad när man vet att man sårar. Men riv av plåstret. Kanske är ni helt överens att gå skilda vägar, han kanske har gått omkring med liknande tankar. 

Bästa brukar vara att bryta helt, lättare att gå vidare då.

• Anonym (Emma)

Först av allt, hans känslor är hans ansvar . Han måste själv ta konsekvenserna av att ni gör slut. Han är en vuxen människa som får lösa sin kris själv . Du varken kan eller ska vara en livboj till honom för då går ni båda under.  Ledsamt och tråkigt ja men han får deal with it..  

Annars är risken stor att han medvetet eller omedvetet lägger skuld och ansvar på dig och så sitter du där  med dåligt samvete med ett situationship som i slutändan kan vara både dysfunktionellt och toxic  

För att komma vidare måste du helt enkelt bestämma dig att slut betyder slut. Stäng dörren och lås den och kapa alla band. Man måste inte vara osams för det . Men att man markerar att nu är vi färdiga . 

No contact. Alls.  Inga sms för att kolla läget . Inget ligga. Inget spontant sova över. Inget häng. Inget samtal för att fördriva tiden.  Ta bort hans sociala medier.  Ingenting.  Nada. Noll.  

Sysselsätt dig med bra saker. Viktiga saker. Träffa familjen och vänner. Gå till jobbet . Träna. Gör utflykter.  Möblera om . Sök ett nytt jobb. Hitta förnyelse . Gå med i nån förening. Börja med nån ny hobby. Ta körkort.  Köp en cykel.  Klipp dig. Läs böcker.   Kort sagt. Aktivera dig med saker som gör gott och ger dig något meningsfullt.  

Låt det ta tid. Det är okej att vara ledsen och besviken och gråta. Det är okej att det gör ont . Det kommer vara jobbigt ett tag men det får vara så. Det kommer kännas bättre redan om nån vecka .  Men det kommer inte gå över på en vecka.  Det viktigaste är att du inte fastnar i deppighet och fulgråter till Netflix i tre månader... det är inte bra.  Var snäll mot dig själv.  

Kan ni vara vänner? Nej förmodligen inte. Iallafall inte så länge det finns känslor kvar och ni riskerar att hamna i samma sits igen.   No contact minst ett halvår så ni hinner landa I ny verklighet och känslor försvinner.  

• Lynx123

Visst är det svärt men det är ÄNNU svärare att vara fast i en relation som man inte är lycklig i. Mitt tips är no contact, vänner och framförallt egna intressen. Sysselsätt dig mycket, träna och hjälp människor och djur.

• Anonym (Balans)

Om du nu älskar honom, varför skulle det då inte fungera? Ni får prata med varandra och hitta lösningar på problemen.

länge leve kärleke, vad på alla stenar innan du kastar bort någonting bra ❤️

• Anonym (Balans)

Alla kan ha svackor i relationen.

Ni älskar varandra, ni väljer varandra, ni kommer att kunna hitta lösningar på problemen.

styrkekram

Svar på tråden Göra slut