Vatten skador.. hur går man till väga?
Ja nu undrar jag hur man går till väga då man har fått vatten skador?
hittade att det läckte från ett rör förra veckan, och då syndes det bara lite vatten skador i tacket i källaren, detta rör går up till badrum och kök, vilket badrummet är nyrenoverat och köket har vi bara börjat med än..
Men hade hit en snubbe som kollade på det hela, och dom ska bila up golvet i badrummet och hela köksgolvet.
Så var vi ska duscha laga mat osv medans dom är här de vette sjuton, då vi redan har bökat undan då vi håller på att renovera tv rummet!
aja i alla fall så var jag ner och kollade igår i källaren igen, och nu har det blivigt värre i taket där nere, och det ser ut som "ull" eller något sådant på taket vid vattenskadorna.. Usch vilket jädrans helvete..
Som tur är har vi lite pengar hemma just nu, närmare 40 000kr men dom skulle gå till en peletsbrännare, men ser inte ut som det just nu i alla fall, den där brännaren känns väldigt långt borta just nu..
Så jag undrar vad står försäkringsbolaget för och vad står dom inte för?
fick hem ett brev då det stod att dom ej betalar reperation av rören, och en självrisk på 3000kr.. dom ersätter 30% av dom gamla golvet..
Någon som varit med om liknande som vet hur man ska gå till väga?
Vad det hela kan tänkas gå på?
Och hur lång tid det kan tänkas ta?
Och vart sjuton jag och lillan ska vara undertiden?