Min katts spener är blåa och har sår.
Jag har fått kattungar för 4 veckor sedan, de är första gången och jag är som lite smått oroligt.
Eftersom spenerna är blå och har små sår, luktar inte speciellt bra heller.
Är detta norlmat?
Jag har fått kattungar för 4 veckor sedan, de är första gången och jag är som lite smått oroligt.
Eftersom spenerna är blå och har små sår, luktar inte speciellt bra heller.
Är detta norlmat?
sök hjälp hos veterinär. Din katt kan ha juverinflammation.
Har hon tillräckligt med mat till ungarna? Har de börjat äta fast föda?
Tryck på hennes spenar och se om det kommer någon mjölk och om mjölken är klar, det kan var mjölkstockning. Verkar hon ha ont? Feber?
Jag säger som Korpan, du måste söka veterinär!
mina katter fick kattungar båda samtidigt
och dom blödde och fick sår och vara så bebisarna matade jag pga utav detta så jag gav katterna indominsalva och tvättade dom ofta och detta blev mycket bättre.. så jag blev alla kattungarnas mamma och satt med dom dyngnet runt om matade dom och sov jag så tog min kille över ..
men det är vad jag gjorde jag vet ju inte hur det e för eran katt men e du allt för orolig så gå till veten eller ring och få råd ..
lycka till
Är det juverinflammation kan hon dö!!! Åk iväg akut nu!
Hur menar du med blå? Alltså är de blå på själva spenarna eller runtom?
Är tuttarna hårda (som hårda kakor) & väldigt varma? Isåfall kan hon ha mjölkstockning (eller juverinflammation), det är väldigt smärtsamt. OM det är det mjölkstockning så kan man lägga på varma handukar & massera. Jag tycker du ska kontakta veterinär.
Att de blir lite såriga kan bero på att kattungarnas klor är väldigt vassa & långa. Då får man klippa lite på dem. Klipp isåfall bara av de vassa topparna.
Måste själv klippa mina småbebisars klor idag. De är tre veckor.