• klar is

Vad är jag, fisk el vädeur????

Jag börjar nästan tro att jag blivit lurad genom hela livet Jag har alltid varit fisk men på senare tid har jag sett att vissa kallar sig el sina barn för vädurar då dom är födda den 20 mars.

Enligt dom horoskop jag läst genom åren är man fisk fram tills den 21, from den 21 mars så är man vädur..

Hallå! vad är jag egentligen?

• Svar på tråden Vad är jag, fisk el vädeur????
  • siamesen

Fisk tycker jag

*blubb, blubb*

• Setta
    Näää så som du lärt dig stämmer..
    Man e vädur fro m den 21 mars.
    // Jessie, the mom
  • klar is

Ja visst fan är jag en fisk

Finns det någon som vågar säga att jag är vädur?

Finns det nått som vetenskapligt bevisar motsattsen?

• siamesen

Alla sajter jag kollat pa säger att det byter till vädur den 21.

• klar is

fan vad less jag blir, skriver långa inlägg och så blir det inget iaf, ska jag påpeka för dom som påstår annat att dom har fel?
    blir lite irreterad fast jag inte läser horoskop (gjorde det som liten, det sitter rotat)

töntiga jag

• siamesen

Grattis i efterskott förresten Din lilla fjortis

• klar is
    snarare kärring va *gråter*
  • siamesen

Du är fortfarande 10 ar yngre än den här kissen Och jag är lagom ung

• klar is

Katten, syfftar bara på mig. Skumt det där med att man tycker dom som är äldre än sig själv är unga. Medans jag själv tycker att jag är gammal

• Shalle82

Min son fyller den 20 mars och enligt mig är han fisk...

Han fick sitt stjärntecken i dop present och det var även fisk...

Så bry dig inte om dem som tycker du är nåt annat!

• siamesen

Men sa är det ju alltid

Hade du en kul födelsedag?

• klar is

Shalle82, tänk om han fått en vädur *ryser*

Katten, inte roligare än dom tidigare.. fylla å slagsmål, inget anmärkningsvärt alls

• Themis

1. Om astrologer nu är så duktiga, varför är de inte rikare?

2. Är alla horoskop som ställdes före upptäckten av de tre yttersta planeterna ogiltiga?

(Uranus, Neptunus och Pluto, upptäckta 1781, 1846, och 1930)

3. Och hur ska man ställa sig till kejsar Julianus flytt av hela kalendern med så där tio dagar på medeltiden, datumen för de olika tecknen måste ju ha blivit en enda röra redan då?

Från wikipedia:

"Julianska kalendern (även gamla stilen) är namnet på den kalender som infördes av Julius Caesar år 46 f.Kr. Detta eftersom den tidigare romerska kalendern kommit i oordning. Den julianska kalendern var i allmänt bruk ända fram till 1900-talet på en del ställen då den något modifierade gregorianska kalendern ersatte den julianska i de sista länderna. Trots att den gregorianska kalendern plockats fram redan i slutet av 1500-talet så valde många länder att inte byta förrän långt senare."

Och om den romerska kalendern:

"Den romerska kalendern styrdes av månen och solen. Den ersattes i Romarriket av den julianska kalendern år 46 f.Kr. Egentligen var det inte en kalender utan ett flertal olika, eftersom kalendern styrdes ad hoc av astronomer och präster. Behövde man en extra dag i någon månad så brukade det gå att lösa om man hade tillräckligt mycket att betala."

Vilket bara är några goda anledningar att sluta bry sig om sån ovetenskaplig smörja.

Resten av argumenten finner du här:

www.astrosociety.org/education/astro/act3/astrology3.html

• vackrastarflow

det finns nåt som kallas hornstjärntecket (tror det hette så iaf) och gäller de som är födda i skarvarna så att säga. jag ligger precis mellan tvilling och kräfta... det finns ett speciellt horoskop för oss, det stämde jättebra in på mig, men själv kallar jag mig tvilling.

Svar på tråden Vad är jag, fisk el vädeur????